Dział: REKLAMA

Dodano: Wrzesień 07, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Latem najmocniej promowane były piwa Lech, Tyskie i Żywiec

Latem promowano m.in. bezalkoholowe Lech Free

Od czerwca do sierpnia br. najczęściej w telewizji, prasie i radiu pojawiały się reklamy piw marek Lech, Tyskie, Żywiec, Warka, Redd's. Liderem wydatków reklamowych wśród browarów jest Kompania Piwowarska.

Według cennikowych danych Instytutu Monitorowania Mediów wśród producentów piwa najwięcej na promocję w prasie, telewizji i radiu w okresie od czerwca do sierpnia br. wydały marki: Lech (14,80 mln zł, wzrost o 16,2 proc. względem analogicznego okresu ub.r.), Tyskie (12,95 mln zł, spadek o 9,7 proc.), Żywiec (12,83 mln zł, wzrost o 7,9 proc.), Warka (11,71 mln, spadek o 39,9 proc.), Redd's (8,51 mln zł, wzrost o 56,6 proc.), Żubr (5,96 mln zł, spadek o 14,2 proc.) i Perła (4,68 mln zł, w ub.r. wydatki były znikome).
Cztery z wymienionych marek – Lech, Tyskie, Redd's i Żubr należą do Kompanii Piwowarskiej, która latem była liderem wydatków na reklamę - 46,89 mln zł (wzrost o 4 proc.). Firma w tym czasie promowała (m.in. w telewizji i Internecie) nowe warianty smakowe Redd's (gruszka i chili), a także bezalkoholowy napój Lech Free. Od maja br, w telewizji i Internecie prowadzona jest kampania piwa Tyskie pod hasłem "Polski chmiel, polska dusza".
Grupa Żywiec na promocję browarów ze swojego portfolio wydała 37,49 mln zł (spadek o 29,6 proc.). Złożyła się na to intensywna kampania promocyjna marek Żywiec (12,83 mln zł, wzrost o 7,9 proc.), Warka (11,71 mln, spadek o 39,9 proc.) i EB (3,51 mln zł; marka ta wróciła na rynek w kwietniu br.).
Kolejnym reklamodawcą, który latem intensywnie promował się w mediach, jest Carlsberg Polska (15,86 mln zł, spadek o 53,5 proc.). Browar ten najwięcej wydał na promocję piwa Harnaś (4 mln zł, spadek o 17 proc.) i Carlsberg (3,2 mln zł, spadek o 50,5 proc.). Kampanią telewizyjną i internetową wspierał m.in. nowy wariant piwa - Harnaś Wysokochmielowy i Carlsberg NOX.
Browar Lubelski w badanym czasie cały budżet reklamowy (4,68 mln zł) przeznaczył na markę Perła, którą w czerwcu i lipcu promował kampanią "Warzymy piwo, nie bijemy piany" (telewizja i outdoor).
Piąte miejsce w kategorii producentów piwa z największymi wydatkami reklamowymi zajął Van Pur. Firma cennikowo 4,37 mln zł przeznaczyła na promocję marki Łomża (spadek o 9,6 proc.), którą wspierała letnia kampania pod hasłem "Łomżing zaczyna się od leżakowania".
Również według danych cennikowych firmy Kantar Media za drugi kwartał br. pierwsze miejsce w rankingu producentów piwa najwięcej wydających na reklamę w mediach (gazety, magazyny, radio, kina, telewizja, outdoor, indoor) zajmuje Kompania Piwowarska z wydatkami - 88,66 mln zł (wzrost o 17,7 proc.). Wyprzedzała w tym okresie: Grupę Żywiec (78,89 mln zł, wzrost o 3,3 proc.), Carlsberg Polska (28,37 mln zł, spadek o 37,3 proc.), Browar Namysłów (11,37 mln zł, wzrost o 46,9 proc.) i Van Pur (6,72 mln zł, wzrost o 25 proc.).

(DR, 07.09.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.