Reklama spektaklu Teatru Polonia nie dla dzieci
Reklama Teatru Polonia
Komisja Etyki Reklamy (KER) uznała, że reklama spektaklu Teatru Polonia "Klaps! 50 twarzy Greya" nie powinna być dostępna dla dzieci i młodzieży. Chodzi o reklamę zewnętrzną spektaklu "Klaps! 50 twarzy Greya", na której w dwuznacznej pozycji przedstawiono półnagą kobietę w szpilkach.
Skarga trafiła do firmy Sollus zajmującej się organizacją wydarzeń i sprzedażą biletów, która współpracuje z Teatrem Polonia. Zdaniem autora skargi reklama przekracza powszechnie obowiązujące normy obyczajowe, a jej lokalizacja w centrum Gdańska wiąże się z tym, że billboard mogą zobaczyć dzieci.
Przedstawiciele firmy Sollus tłumaczyli, że spektakl wystawiany w Teatrze Polonia jest parodią książki "50 twarzy Greya". Dalej wyjaśniali, że forma, treść i charakter promocji sztuki leżały po stronie Teatru Polonia, a oni nie mieli wpływu na ich kształt, skupili się wyłącznie na rozdysponowaniu materiałów. "Umowy łączące spółkę z kontrahentami, takimi jak chociażby Teatr Polonia, nie przewidują możliwości ingerencji spółki w treść reklam" - napisano w wyjaśnieniu firmy. Odniosła się ona też do samej grafiki, tłumacząc, że materiał prezentuje tylko fragment ciała, a newralgiczne miejsca zostały zasłonięte.
Zdaniem KER sam plakat reklamowy może zagrażać fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu zdrowiu dzieci i młodzieży. Ponadto nośnik reklamowy został niewłaściwie dobrany do treści przekazu.
(DR, 03.09.2015)










