Dział: REKLAMA

Dodano: Wrzesień 03, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Reklama spektaklu Teatru Polonia nie dla dzieci

Reklama Teatru Polonia

Komisja Etyki Reklamy (KER) uznała, że reklama spektaklu Teatru Polonia "Klaps! 50 twarzy Greya" nie powinna być dostępna dla dzieci i młodzieży. Chodzi o reklamę zewnętrzną spektaklu "Klaps! 50 twarzy Greya", na której w dwuznacznej pozycji przedstawiono półnagą kobietę w szpilkach.

Skarga trafiła do firmy Sollus zajmującej się organizacją wydarzeń i sprzedażą biletów, która współpracuje z Teatrem Polonia. Zdaniem autora skargi reklama przekracza powszechnie obowiązujące normy obyczajowe, a jej lokalizacja w centrum Gdańska wiąże się z tym, że billboard mogą zobaczyć dzieci.
Przedstawiciele firmy Sollus tłumaczyli, że spektakl wystawiany w Teatrze Polonia jest parodią książki "50 twarzy Greya". Dalej wyjaśniali, że forma, treść i charakter promocji sztuki leżały po stronie Teatru Polonia, a oni nie mieli wpływu na ich kształt, skupili się wyłącznie na rozdysponowaniu materiałów. "Umowy łączące spółkę z kontrahentami, takimi jak chociażby Teatr Polonia, nie przewidują możliwości ingerencji spółki w treść reklam" - napisano w wyjaśnieniu firmy. Odniosła się ona też do samej grafiki, tłumacząc, że materiał prezentuje tylko fragment ciała, a newralgiczne miejsca zostały zasłonięte.
Zdaniem KER sam plakat reklamowy może zagrażać fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu zdrowiu dzieci i młodzieży. Ponadto nośnik reklamowy został niewłaściwie dobrany do treści przekazu.

(DR, 03.09.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.