Dział: TELEWIZJA

Dodano: Marzec 17, 2006

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polsat ukarany za Szczukę i "Nieustraszonych"

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podjęła uchwałę o ukaraniu Telewizji Polsat za emisję audycji "Kuba Wojewódzki" z udziałem Kazimiery Szczuki oraz program "Nieustraszeni".

Krajowa Rada uznała, że Telewizja Polsat naruszyła art. 18 Ustawy o radiofonii i telewizji, który przewiduje, że wszelkie audycje powinny szanować przekonania religijne odbiorców, a przed godz. 23 nie wolno nadawać takich, które mogą mieć negatywny wpływ na psychiczny i fizyczny rozwój małoletnich widzów. W przypadku Szczuki poszło o jej wypowiedź w nadanym 26 lutego programie Kuby Wojewódzkiego, w którym dziennikarka parodiowała występującą w Radiu Maryja niepełnosprawną Magdalenę Buczek. Jeśli chodzi o ”Nieustraszonych” Rada zakwestionowała odcinek wyemitowany 24 lutego, w którym uczestnicy turnieju jedli żywe dżdżownice. Wysokość kary ustali przewodnicząca KRRiT Elżbieta Kruk. Zgodnie z prawem może ona wynosić do 50 proc. rocznej opłaty koncesyjnej. W tym wypadku byłoby to ok. 1 mln zł. Posłuchaj wypowiedzi Kazimiery Szczuki w programie Kuby Wojewódzkiego

(ASA, 17.03.2006)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Marzec 17, 2006

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Superstacja dostała koncesję

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji udzieliła Superstacji koncesji na nadawanie satelitarne. Według Moniki Adamczyk, prezes Superstacji, telewizja może ruszyć w ciągu kilku tygodni.

Właścicielami kanału są firma K&R Enterprises i producent telewizyjny Astro (m.in. ”Familiada”). Superstacja będzie adresowana do mieszkańców większych i średnich miast ze średnim lub wyższym wykształceniem o przeciętnych dochodach. W stacji pracują m.in. Jerzy Kamiński, dawny wydawca ”Interwencji” w Polsacie, Dorota Grabińska i była szefowa redakcji talk-show w TV 4 ”Ja tylko pytam”. Superstacja nie planuje dużej kampanii promocyjnej po rozpoczęciu nadawania. - Nie będzie nas stać na wielką promocję. Skoncentrujemy się na działaniach PR i skierowanych bezpośrednio do widza – tłumaczy Jakub Lutyk, dyrektor programowy kanału. Emisja satelitarna kanału będzie kodowana. Prowadzono w tej sprawie negocjacje z platformami cyfrowymi. Planowana jest też dystrybucja poprzez sieci kablowe. Flagowym programem stacji ma być magazyn informacyjny nadawany późnym popołudniem. O każdej pełnej godzinie na antenie będą pojawiały się krótkie serwisy informacyjne. W ramówce znajdzie się miejsce dla programów publicystyczno-rozrywkowych, reportaży, teleturniejów, serwisów sportowych, programów zrealizowanych z użyciem ukrytej kamery i audycji z interaktywnym udziałem widzów. Głównym źródłem dochodów telewizji mają być opłaty abonamentowe – a wraz ze wzrostem oglądalności środki ze sprzedaży reklam. Inspiracją dla Superstacji jest rynek amerykański – funkcjonuje tam z powodzeniem format ”Superstation”.

(AG, KRZ, 17.03.2006)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo