Facebook zmienia zasady rozliczania kampanii
(fot. materiały prasowe)
Facebook zmienia zasady rozliczania kampanii reklamowych w modelu CPC (cost per click). Serwis przestanie doliczać komentarze użytkowników lub kliknięcia "lubię to".
Do tej pory Facebook do obliczania współczynnika CPC brał pod uwagę wszystkie akcje związane z przestrzenią reklamową, czyli np. kliknięcia „lubię to", komentarze, udostępnienia i rozwinięcia postu za pomocą funkcji zobacz więcej. Teraz do obliczania CPC liczyć się będą jedynie kliknięcia otwierające inne strony niż Facebook, instalujące aplikację, uruchamiające wideo na innej stronie lub przenoszące do gier. Serwis społecznościowy tłumaczy, że dzięki tej zmianie reklamodawcy lepiej wykorzystają pieniądze przeznaczone na kampanię, bo zapłacą tylko za najbardziej pożądane działania użytkowników.
Reklamodawcy kupujący reklamy na Facebooku za pomocą aplikacji Ads API lub za pośrednictwem partnerów serwisu społecznościowego (Facebook Marketing Partners) od wczoraj mogą korzystać z nowych zasad. W narzędziach Power Editor i Ads Manager zmiana zostanie wprowadzona w sierpniu.
(JM, 10.07.2015)










