Burda International została większościowym udziałowcem Showroom.pl
(fot. showroom.pl)
Burda International wykupiła 27 proc. udziałów w platformie e-commerce Showroom.pl, dzięki czemu została jego większościowym udziałowcem. Do wydawcy należy obecnie 52 proc. udziałów spółki.
Dotychczas Burda International posiadała 25 proc. udziałów Showroom.pl, które nabyła w październiku 2012 roku, czyli 10 miesięcy od jego założenia. Pozostałe 15 proc. należało do funduszu VC Hardgamma Ventures, a 60 proc. do współzałożycieli serwisu - Michała Judy i Jaśka Stasza. Teraz Burda wykupiła udziały funduszu oraz dokupiła kolejne 12 proc. - Zdecydowaliśmy się na odsprzedanie kolejnych udziałów, gdyż potrzebowaliśmy kapitału na wzmocnienie pozycji na polskim rynku i ekspansję na rynki zagraniczne. Do tej pory Burda International wspierała nas wizerunkowo - serwis promowany był m.in. w tytułach lifestylowych wydawcy. Otrzymywaliśmy także wsparcie ich ekspertów. Liczymy na zwiększenie tej współpracy - mówi Jasiek Stasz, współzałożyciel Showroom.pl.
W serwisie Showroom.pl sprzedawane są ubrania i akcesoria stworzone przez polskich projektantów. W ciągu najbliższych trzech miesięcy ma zadebiutować niemiecka wersja serwisu - Shwrm.de. - Jego główną ofertę będą stanowiły produkty polskich projektantów. Planujemy jednak współpracę także z projektantami niemieckimi - mówi Jasiek Stasz. Do promocji niemieckiej wersji serwisu właściciele wykorzystują pieniądze wygrane w konkursie 7 Ventures Pitch Day. Nagrodę w tym konkursie (kampanię online wartą milion euro) ufundowała niemiecka sieć telewizyjna ProSieben.
(IKO, 08.07.2015)