Lista dziennikarzy, których skusiła TVP  |  Jankowski dostał autorski program w TV Republika  |  Dyrektor Instytutu Książki  |  Oglądalność "The Voice Kids" w TVP 2  |  Canal+ Domo kontynuuje program Dowbor  |  Stacje radiowe na majówkę  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  "MasterChef Nastolatki"  |  Serial "Zakładnicy" w Polsat Box Go  |  Golf Channel Polska nadaje już jako Golf Zone  |  Program Fundacji Polsat  |  Telepolis.pl wyprzedził  |  Naziemny ViDoc TV wprowadza  |  Ruszył casting do programu "Piłkarki"  |  Mint Media wygrywa  |  DLF współpracuje  |  Wzmocnienie zespołu PR Wills Integrated  |  Faworyt do przejęcia The Telegraph  |  Dwaj rosyjscy dziennikarze aresztowani za współpracę z kanałem Nawalnego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Lista dziennikarzy, których skusiła TVP  |  Jankowski dostał autorski program w TV Republika  |  Dyrektor Instytutu Książki  |  Oglądalność "The Voice Kids" w TVP 2  |  Canal+ Domo kontynuuje program Dowbor  |  Stacje radiowe na majówkę  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  "MasterChef Nastolatki"  |  Serial "Zakładnicy" w Polsat Box Go  |  Golf Channel Polska nadaje już jako Golf Zone  |  Program Fundacji Polsat  |  Telepolis.pl wyprzedził  |  Naziemny ViDoc TV wprowadza  |  Ruszył casting do programu "Piłkarki"  |  Mint Media wygrywa  |  DLF współpracuje  |  Wzmocnienie zespołu PR Wills Integrated  |  Faworyt do przejęcia The Telegraph  |  Dwaj rosyjscy dziennikarze aresztowani za współpracę z kanałem Nawalnego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Lista dziennikarzy, których skusiła TVP  |  Jankowski dostał autorski program w TV Republika  |  Dyrektor Instytutu Książki  |  Oglądalność "The Voice Kids" w TVP 2  |  Canal+ Domo kontynuuje program Dowbor  |  Stacje radiowe na majówkę  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  "MasterChef Nastolatki"  |  Serial "Zakładnicy" w Polsat Box Go  |  Golf Channel Polska nadaje już jako Golf Zone  |  Program Fundacji Polsat  |  Telepolis.pl wyprzedził  |  Naziemny ViDoc TV wprowadza  |  Ruszył casting do programu "Piłkarki"  |  Mint Media wygrywa  |  DLF współpracuje  |  Wzmocnienie zespołu PR Wills Integrated  |  Faworyt do przejęcia The Telegraph  |  Dwaj rosyjscy dziennikarze aresztowani za współpracę z kanałem Nawalnego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PUBLIC RELATIONS

Dodano: Czerwiec 26, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Partner of Promotion kolejny raz liderem przychodów w rankingu ZFPR

Agencja Partner of Promotion znalazła się na czele rankingów przychodów agencji PR za 2014 rok, przygotowanych przez Związek Firm Public Relations (ZFPR).

ZFPR przygotował dwa rankingi. Jeden obejmuje zestawienie firm PR wg tzw. fee income - czyli przychodów agencji z honorariów, drugi - to zestawienie agencji według przychodów netto ze sprzedaży usług. W pierwszym rankingu pozycję lidera zajęła agencja Partner of Promotion z wynikiem 19,1 mln zł. Główni klienci tej agencji to: Procter & Gamble, Ministerstwo Zdrowia, Ministerstwo Pracy, KRD i UPEMI. Druga jest MSL Group (12,4 mln zł, a jej kluczowi klienci: RWE, LG Electronics, Emirates, Pernod Ricard, Lockheed Martin), a trzecia - Grayling Poland (7,8 mln zł, kluczowi klienci to: Sony, BMS, Kapsch, GE, Mars/Wrigley). Kolejne miejsca w pierwszej dziesiątce zajęły: Hill + Knowlton Strategies (6,7 mln zł), Walk (6,5 mln zł), 24/7Communications (5,7 mln zł), Grupa On Board (5,7 mln zł), Martins Consulting (5,3 mln zł), Multi Communications (4,7 mln zł), RC2 Raczkiewicz Chenczke Consultants (4,4 mln zł).
Pierwsze miejsce w rankingu przychodów netto ze sprzedaży usług też zajęła agencja Partner of Promotion z 37,3 mln zł przychodu. Druga pod tym względem jest Walk (22,1 mln zł, jej kluczowi klienci: Nikon, Grupa Adamed, PZU, T-Mobile, Skandia), a trzecia – MSL Group – 17,4 mln zł. W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze: Havas PR Warsaw (14,3 mln zł), 24/7Communications (13,4 mln zł), Multi Communications (12,4 mln zł), Grayling Polska (11,2 mln zł), Grupa On Board (10,8 mln zł), Hill+Knowlton Strategies (9 mln zł), Headlines Partner Novelli (8 mln zł). 
Jak tłumaczy cytowany w komunikacie prasowym Norbert Ofmański, prezes Związku Firm Public Relations (PZFR), zestawienie fee income zdecydowanie lepiej oddaje faktyczną pozycję agencji PR na rynku. "Właśnie taka metoda prezentuje prawdziwy charakter usług PR, których zasadniczą wartością jest praca konsultantów polegająca na doradztwie komunikacyjnym w takich obszarach, jak: odpowiedzialność społeczna biznesu, komunikacja zmian, zarządzanie kryzysem czy wartościami przedsiębiorstw, obszarach istotnych dla właściwego zarządzania reputacją firmy i prowadzenia dialogu z otoczeniem" – tłumaczy Norbert Ofmański. 
W tegorocznych rankingach uwzględniono 24 agencje, w tym dwie spoza grona agencji zrzeszonych w ZFPR. Agencje same mogły zdecydować, czy chcą wziąć udział w zestawieniu według przychodów z honorariów, przychodów ze sprzedaży, czy w obu. W rankingu wg fee income udział wzięło 20 firm, a w zestawieniu wg przychodów ze sprzedaży - 18. 
Łączna wartość przychodów agencji z honorariów w ub.r. to 102,9 mln zł. Ogólny przychód ze sprzedaży wyniósł 192,9 mln zł. Agencje same podawały swoje przychody, które następne były sprawdzane przez audytora rankingu - firmę Grupa Strategia. (DR)

(26.06.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.