Pół roku przed końcem Megapanelu do pomiaru streamu dołączyła TVP
Do pomiaru oglądalności materiałów audio i wideo w Megapanelu dołączyła Telewizja Polska.
”Telewizja Polska z uwagą obserwowała pomiar streamu audio i wideo. O zamiarze przystąpienia do badania Biuro Reklamy TVP informowało klientów i domy mediowe w ofercie handlowej na rok 2015” – poinformowało ”Presserwis” biuro prasowe TVP. ”Fakt, że TVP nie musi się obawiać zestawienia z wydawcami internetowymi mającymi większy zasięg w Internecie, potwierdziły wyniki kwietniowego raportu” – dodano. TVP pochwaliła się, że znalazła się na trzecim miejscu wśród wydawców, których materiały wideo i audio odtwarza najwięcej internautów.
Wcześniej najwięksi nadawcy krytycznie wypowiadali się o badaniu wideo w sieci w ramach Megapanelu. Gemius pierwsze wyniki pomiaru streamu opublikował jesienią 2013 roku. Jeszcze w tym samym roku udział w projekcie zawiesił Cyfrowy Polsat, właściciel aplikacji Ipla, tłumacząc, że badanie nie pokazuje faktycznych wyników jego produktu. Wciąż nie ma w nim danych dotyczących serwisów wideo na żądanie telewizji TVN.
Badanie Megapanel realizowane będzie przez Gemius tylko do końca br. Od stycznia w jego miejsce badanie pod nazwą Pl@net zacznie prowadzić GfK Polonia.
(KOZ, 18.06.2015)










