Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 17, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Plus Bank w sytuacji kryzysowej od Facebooka woli infolinię

Plus Bank po tym, jak padł ofiarą hakera, który wykradł i udostępnił w sieci dane jego klientów, próbuje sprawę zamieść pod dywan. Chce zażegnać kryzys, odsyłając zirytowanych klientów z Facebooka na infolinię.

Plus Bank po tym, jak padł ofiarą hakera, który wykradł i udostępnił w sieci dane jego klientów, próbuje sprawę zamieść pod dywan. Chce zażegnać kryzys, odsyłając zirytowanych klientów z Facebooka na infolinię.

Z profilu Plus Banku na Facebooku kasowane są wpisy klientów. Uzasadniane jest to w ten sposób: "W związku ze wzmożoną aktywnością użytkowników Facebook, niejednokrotnie uderzającą w dobre imię Banku i jego Klientów, prosimy o przemyślane i zrównoważone wpisy na profilu. Zależy nam na tym, aby profil Banku służył wymianie ciekawych poglądów i rozwiązań. Wpisy nie związane bezpośrednio z tematem usług bankowych z powyższych przyczyn mogą być usuwane". Jednocześnie bank odsyła użytkowników swojego profilu do infolinii, podając jej numer.

- Infolinia czy oddział to kanały, które zapewniają indywidualny kontakt z klientem. Doceniamy rolę mediów społecznościowych, ale ustalenie tożsamości klienta, sprawne i efektywne załatwienie jego spraw możliwe jest właśnie za pośrednictwem infolinii, a także w oddziale banku – tłumaczy obraną przez bank strategię komunikacji Mikołaj Jabłoński, specjalista ds. marketingu i kontaktu z mediami w Plus Banku.
Jednak zdaniem ekspertów od komunikacji w mediach społecznościowych obrana przez bank strategia to błąd. Zdaniem Moniki Czaplickiej, CEO agencji Wobuzz, bank nie zastosował się do żadnej z zasad zażegnania konfliktu w mediach społecznościowych określanych jako 5P. - Plus Bank nie przeprosił, czyli nie wyraził ubolewania, że im przykro, że pieniądze i dane klientów zostały narażone na niebezpieczeństwo; nie przygotował się do kryzysu; nie przyznał się do błędu; nie poprawia się - nie mamy informacji o tym co robią, żeby uchronić dane i konta użytkowników przed kolejnymi potencjalnymi atakami; nie powetował, czyli nie zaproponował żadnego rozwiązania osobom, których dane są teraz w sieci – wylicza Czaplicka.
- Plus Bank mógłby rozwiązać ten problem jak na nową i świeżą markę przystało, rzetelnie informując o tym, co się dzieje i wyjaśnić klientom, jak powinien wyglądać scenariusz postępowania - komentuje Magdalena Szmidt, dyrektor zarządzająca agencji Mosqi.to. - Tymczasem zdenerwowani klienci napotykają na swojej drodze ludzi, którzy obsługują fan page lub call center i z bankowością mają niewiele wspólnego - dodaje Szmidt. Jej zdaniem takie podejście do sprawy wynika z tego, że wiele instytucji nie traktuje Facebooka jako podstawowego kanału do kontaktu z marką. - Mimo że funkcjonują dla ludzi i z ludźmi, dla których social media zaczynają być podstawowym sposobem komunikacji – mówi Szmidt.
Plus Bank w mediach społecznościowych obsługuje agencja Hotchili Warszawa.

(DR, 17.06.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.