"Ojciec Mateusz" nadal wygrywa z konkurencją
Serial "Ojciec Mateusz" gromadził w TVP 1 średnio 4,40 mln widzów – ok. 210 tys. mniej niż w poprzedniej edycji jesienią ub.r. – ale utrzymał pozycję zdecydowanego lidera pasma. Jedynka planuje kolejną edycję serialu.
Premierowe odcinki "Ojca Mateusza" były nadawane od 5 marca do 11 czerwca w czwartki o 20.30. Najwięcej widzów – 4,93 mln – przyciągnął odcinek z 19 marca. Średnio serial dał stacji 28,6 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów i 18,1 proc. w grupie komercyjnej (osoby mające 16-49 lat).
W obu grupach Jedynka znacznie wyprzedziła konkurencję. Udział Polsatu wynosił w tym czasie 11,6 proc. (13,9 proc. w grupie komercyjnej), TVN – 10,7 proc. (12,9 proc.), a Dwójki – 6,0 proc. (6,8 proc.). Wpływy ze sprzedaży reklam przy serialu wyniosły 7,14 mln zł i były o ponad połowę mniejsze od osiągniętych jesienią ub.r. (dane cennikowe, bez rabatów) – wpłynęła na to jednak także zmiana polityki handlowej, zgodnie z którą biuro reklamy TVP znacznie obniżyło wartości cennikowe. Dane: Nielsen Audience Measurement.
(RUT, 15.06.2015)










