Dział: TELEWIZJA

Dodano: Czerwiec 10, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Janusz Daszczyński prezesem TVP

Janusz Daszczyński został przez radę nadzorczą Telewizji Polskiej wybrany na prezesa spółki – nieoficjalnie dowiedział się „Presserwis”. Rada nadzorcza TVP na członków zarządu wybrała Wiesława Rolę i  Mariana Zalewskiego.

Z naszych informacji wynika, że żaden ze zwycięzców konkursu na nowe władze telewizji publicznej nie przeszedł jednogłośnie. Za wyborem Janusza Daszczyńskiego głosowało pięciu członków rady nadzorczej, szósty się wstrzymał od głosu, a siódmy był za obecnym prezesem, Juliuszem Braunem. Z kolei obaj członkowie zarządu wygrali pięcioma głosami przy dwóch przeciwnych.
Janusz Daszczyński w zarządzie telewizji zasiadał już w latach 1994-1999. Obecnie jest zastępcą komisarza generalnego na Wystawie Światowej EXPO 2015 w Mediolanie i wicedyrektorem ds. finansów i logistyki w PAIiIZ SA. W czasie rozmów kwalifikacyjnych mówił, że TVP powinna wrócić do „narracji publicznej” i przestać się ścigać ze stacjami komercyjnymi. Wskazał on na konieczność rekonstrukcji redakcji gatunkowych, wokół których należy budować zaplecze administracyjne. Podkreślał wagę oddziałów regionalnych i skrytykował poziom realizacji misji przez TVP, której programy informacyjne wzorowane są na tym, co robią telewizje komercyjne, a w publicystyce brakuje autorytetów i ekspertów.
Rada nadzorcza TVP na członków zarządu wybrała Wiesława Rolę i  Mariana Zalewskiego. Wiesław Rola w latach 2002-2006 był prezesm Radia Katowice. Marian  Zalewski w zarządzie TVP obecnej kadencji odpowiada za Ośrodek Programów Regionalnych, Ośrodek – TVP Technologie, Agencję Produkcji Telewizyjnej i Filmowej, oddziały terenowe. Wcześniej był podsekretarzem stanu w Ministerstwie Rolnictwa i członkiem PSL

(RUT, 10.06.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Czerwiec 11, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Tomasz Lis na żywo" stracił 80 tys. widzów

W sezonie 2014/2015 program "Tomasz Lis na żywo" przyciągał do TVP 2 średnio 2,05 mln widzów – ok. 80 tys. mniej niż w poprzednim sezonie.

Kolejne odcinki programu publicystycznego Tomasza Lisa były emitowane od 1 września ub.r. do 8 czerwca br., w poniedziałki ok. 21.45. Dwójka miała w czasie emisji tej audycji średnio 16,1 proc. udziału w rynku – więcej niż konkurencyjne stacje. Udział Polsatu wyniósł bowiem w tym paśmie 13,2 proc., TVN – 12,1 proc., a Jedynki 5,5 proc.
Gorsze wyniki program "Tomasz Lis na żywo" miał jednak w grupie komercyjnej (osoby w wieku 16-49 lat), w której ze średnim udziałem 9,7 proc. zajął trzecie miejsce za Polsatem (18 proc.) i TVN (15,5 proc.), a przed Jedynką (4,4 proc.).
Przychody ze sprzedaży reklam przy programie wyniosły 18,18 mln zł (cennikowo, bez rabatów) – 18,9 proc. mniej niż w poprzednim sezonie (TVP zmieniając politykę handlową, obniżyła wielkości cennikowe). Dane: Nielsen Audience Measurement.

(RUT, 11.06.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.