Najwyższy współczynnik klikalności osiągają kampanie reklamowe w Polsce
Spośród 12 analizowanych krajów Europy Środkowo-Wschodniej to w Polsce internauci najczęściej klikają w wyświetlane reklamy - wynika z raportu "Most popular display ads – gemius AdMonitor report, Q3 - Q4 2014", który opracowała firma Gemius.
Z analizy wynika, że najwyższy współczynnik klikalności (CTR - ang. click through rate, który oblicza się, dzieląc liczbę kliknięć reklamy przez liczbę odnotowanych wyświetleń, odsłon lub zapytań) osiągają kampanie reklamowe w Polsce - 0,68 proc. Na drugim miejscu znalazły się Bułgaria i Słowenia, osiągając 0,49 proc. Trzecią pozycję zajmuje Litwa z 0,42 proc.
Z raportu wynika, że najpopularniejszą formą reklamy internetowej jest standardowy baner - w większości analizowanych krajów ponad 80 proc. reklam w sieci stanowią właśnie banery. Natomiast od 10 do 42 proc. kampanii zawierało reklamy multimedialne (rich media).
Jedynie w Polsce proporcje te są odwrotne. Reklamy bogate w elementy multimedialne (rich media) zostały wykorzystane w 84 proc. kampanii, podczas gdy standardowe banery zawierało 41 proc. kampanii.
Choć standardowe banery cieszą się znaczną popularnością wśród reklamodawców, to dane pokazują, że internauci rzadko w nie klikają (wskaźnik CTR poniżej 0,5 proc.). Z kolei reklamy pre-roll (zawierający krótki materiał filmowy) wyróżniają się wyższą klikalnością (CTR od 5,7 do 2,6 proc.) w większości analizowanych krajów (Serbia, Bułgaria, Czechy, Litwa, Węgry, Słowacja).
W Polsce najwyższy wskaźnik klikalności (CTR – 4,1 proc.) odnotowano dla reklam w formacie interstitial (całostronicowe reklamy wyświetlane zanim użytkownik dotrze do wybranego adresu strony internetowej).
Dane uwzględnione w badaniu pochodzą z dwóch ostatnich kwartałów ub.r.
(DR, PR, 10.06.2015)










