Facebook zaprezentował narzędzie dla wydawców Instant Articles (wideo)
Facebook udostępnia narzędzie Instant Articles, dzięki któremu użytkownicy serwisu społecznościowego w łatwy sposób mogą czytać treści oferowane przez czołowe grupy medialne.
Dzięki funkcji Instant Articles użytkownicy Facebooka korzystający z urządzeń mobilnych będą mogli wygodnie przeglądać multimedialne treści z wybranych mediów. Umieszczenie ich bezpośrednio na serwerach Facebooka ma być gwarancją szybkiego ładowania się materiałów. W projekt zaangażowane są m.in. serwis Buzzfeed, magazyn ”National Geographic” i dziennik ”The New York Times”, NBC News, BBC, „Bild” oraz „Der Spiegel”. Na razie Instant Articles będzie działać na urządzeniach z systemem iOS, ale wkrótce ma być dostępny też na sprzęcie działającym na Androidzie.
Wydawcy przy swoich tekstach mogą zamieszczać reklamy i wtedy zatrzymają całość wpływów. Mogą też zlecić wyświetlanie reklam Facebookowi, który w takim przypadku zatrzyma dla siebie 30 proc. przychodów.
Ostatnio na zbliżonych zasadach swój kontent w serwisie Snapchat zaczęły publikować m.in. Vice, ”Daily Mail”, ”Cosmopolitan” i CNN.
(13.05.2015)










