Dział: INTERNET

Dodano: Maj 04, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kolejne wydawnictwa dołączają do projektu Google

Mimo wielu sceptycznych głosów rozrasta się lista wydawnictw gotowych do udziału w cyfrowym programie finansowanym przez koncern internetowy Google.

W Niemczech do "Digital News Initiative" zdecydowały się przystąpić m.in. Bauer, Spiegel Verlag, wydawca dziennika “Süddeutsche Zeitung” oraz kilku mniejszych przedsiębiorców. Od początku w tworzenie projektu zaangażowani byli wydawcy tygodnika “Zeit” i dziennika “FAZ”. Poza projektem pozostają na razie najwięksi w Niemczech: Axel Springer, Burda i Funke. Edda Fels, rzeczniczka pierwszego z nich, przyznała w wywiadzie prasowym, że inicjatywa Google ma wiele znaków zapytania, a Springer dokładnie rozważy ewentualne zaangażowanie w tę inicjatywę.
W ramach "Digital News Initiative" amerykański koncern i jego europejscy partnerzy chcą utworzyć grupy robocze analizujące możliwości rozwoju produktów pozwalających na zwiększenie dochodów, liczby czytelników oraz ich zaangażowania w Internecie. Koncern Google zobowiązał się również do finansowego wspierania innowacji oraz inwestowania w edukację dziennikarzy. Budżet projektu ma wynieść 150 mln euro.
Część europejskich mediów sceptycznie oceniła inicjatywę Google, widząc w niej wyłącznie chęć poprawienia przez koncern swojego wizerunku w Europie.

(LL, 04.05.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.