Buzzfeed przyznaje, że usuwał artykuły pod naciskiem reklamodawców
21.04.2015, 07:01
Serwis Buzzfeed przyznał, że jego redaktorzy usunęli trzy teksty w wyniku nacisków reklamodawców.
Amerykański serwis poinformował, że w wyniku wewnętrznego dochodzenia okazało się, że na ponad 1,1 tys. skontrolowanych przypadków usunięcia artykułów trzykrotnie nastąpiło to w wyniku presji ze strony reklamodawców. Ujawniono, że chodzi o teksty dotyczące produktów Pepsi, Microsoftu i Unilevera.
Buzzfeed zajął się sprawą znikających tekstów po tym, jak kilkanaście dni temu zauważył to konkurencyjny serwis Gawker. Wówczas chodziło jednak o artykuły stawiające w negatywnym świetle firmę Hasbro i markę Dove. Ben Smith, redaktor naczelny Buzzfeed, zapewniał wtedy, że powody ich usunięcia nie miały podłoża komercyjnego.
(LL, 21.04.2015)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










