Brytyjczycy nie chcą dużo płacić za newsy w Internecie
Brytyjczycy są skłonni wydawać niespełna funta miesięcznie za dostęp do internetowych serwisów newsowych – wynika z raportu opracowanego przez Internet Advertising Bureau (IAB).
Brytyjczycy deklarują, że co miesiąc mogą wydawać na płatne treści newsowe średnio nie więcej niż 92 pensy. Dla porównania, tygodniowa opłata za dostęp do cyfrowej oferty dziennika ”The Times” wynosi 6 funtów. Autorzy raportu wskazują jednocześnie, że gotowość do ponoszenia opłat za dostęp do internetowych treści o charakterze informacyjnym jest wśród Brytyjczyków wyższa niż w przypadku płacenia za korzystanie z mediów społecznościowych, serwisów z grami i porównywarek cen. Raport przygotowano w oparciu o badania przeprowadzone na grupie ponad 2 tys. dorosłych Brytyjczyków.
Z tego samego opracowania wynika, że wydatki na reklamę internetową w Wielkiej Brytanii były w ub.r. o 14 proc. wyższe niż rok wcześniej i wyniosły 7,2 mld funtów.
(LL, 10.04.2015)










