Netflix zapowiada wejście do Chin i ogłasza datę debiutu w Australii
Serwis streamingowy Netflix planuje oferowanie swoich usług w Chinach, a już pod koniec marca dostępny będzie w Australii i Nowej Zelandii.
Ted Sarandos, szef ds. kontentu amerykańskiego serwisu, podczas wizyty w Chinach ogłosił, że Netflix przygotowuje się do wejścia na tamtejszy rynek. Data planowanego debiutu chińskiej wersji serwisu nie została ujawniona. Sarandos potwierdził natomiast, że jego firma będzie próbować zaistnieć w Chinach bez lokalnego partnera. Oznacza to, że Amerykanie samodzielnie muszą ubiegać się o co najmniej osiem koncesji nadawczych.
Wczoraj Netflix ogłosił także, że 24 marca zadebiutuje w Australii i Nowej Zelandii. Oprócz lokalnych filmów i seriali w ofercie serwisu znajdą się również jego międzynarodowe hity, m.in. seriale “House of Cards”, “Bloodline” i “The Killing”.
Na początku br. szef serwisu Reed Hastings zapowiedział, że za dwa lata Netflix będzie dostępny w blisko 200 krajach (obecnie działa na ponad 50). W lutym serwis został uruchomiony na Kubie.
(LL, 04.03.2015)










