TVP zarobiła ponad 20 mln zł na igrzyskach olimpijskich
01.03.2006, 09:20
Na igrzyskach olimpijskich w Turynie TVP zarobiła 20,4 mln zł, czyli o 5,5 mln więcej niż cztery lata temu na igrzyskach w Salt Lake City.
Mimo słabych występów polskich sportowców (polska ekipa zdobyła tylko dwa medale: srebrny Tomasza Sikory w biathlonie i brązowy Justyny Kowalczyk w biegach narciarskich) telewizja publiczna zwiększyła wpływy z reklam emitowanych przy relacjach sportowych w stosunku do poprzednich igrzysk zimowych. Według danych AGB Nielsen Media Research były one o 5,5 mln zł (dane cennikowe) wyższe niż cztery lata temu, kiedy to olimpijskie sukcesy odnosił Adam Małysz. Wpływy ze spotów i billboardów sponsorskich emitowanych na trzech antenach TVP przy transmisjach z Turynu (TVP wyemitowała ich łącznie 1383) wyniosły w sumie 20,4 mln zł. Najwięcej, bo aż 13,9 mln zł, zarobiła na igrzyskach telewizyjna Jedynka, która nadała 823 reklamy. Dwójka (wyemitowała 515 reklam) osiągnęła wpływy wysokości 6,3 mln zł, a TVP 3 (za 45 reklam) 102,7 tys. zł.(ASA, 01.03.2006)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










