Dział: WYWIADY

Dodano: Luty 10, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dotychczas współpraca z agencjami nam się nie układała

Dominik Fajbusiewicz

Rozmowa z  Dominikiem Fajbusiewiczem, członkiem zarządu Idea Banku

Dlaczego Idea Bank sam przygotowuje reklamy, a nie zleca tego agencjom?

Nie wszystko robiliśmy sami. Sięgaliśmy po freelancerów, jak na przykład Rafała Betlejewskiego zaangażowanego m.in. w powstanie spotu pt. "Projekt spółdzielnia",  czy reżysera Tomasza Goldbauma-Włazińskiego. Prawdą jest jednak, że współpraca z agencjami dotychczas nam się nie układała. Organizowaliśmy przetargi i naprawdę chciałem wybrać jakąś agencję. Jednak większość z nich ma tak rozbudowane struktury, że procesy są w nich ważniejsze niż pomysły, z którymi ostatecznie do nas przychodzili. Obejrzałem wiele potwornie nudnych prezentacji.

Komunikację najnowszych produktów Idea Bank także zrobicie sami?

Zakres planowanych działań tym razem wymusza na nas znalezienie agencji. Na razie powstały spoty internetowe, w których przedsiębiorcy – klienci Idea Banku, oceniają naszą nową usługę Idea Cloud pod kątem jej użyteczności. Spoty te nie były reżyserowane. Pozwoliliśmy naszym klientom wypowiedzieć się w sposób spontaniczny, dzięki czemu są niesamowicie wiarygodni. Ale do działań w innych mediach wybierzemy agencję. Nie chcę pracować z dużą, sieciową firmą. Interesuje nas agencja, która działa szybko i ma świetne pomysły.

Na czym konkretnie polega Idea Cloud?

To internetowa platforma do zarządzania firmą z systemem bankowym i księgowym, pozwalająca przechować dane i dokumenty w chmurze banku. Z projektem tym powiązany jest pomysł organizowania naszym klientom także miejsc pracy.

Dlatego bank otwiera kawiarnie?

Nasi klienci prowadzą małe firmy – jednoosobowe lub zatrudniające najwyżej kilka osób. Często nie mają własnego biura, prowadzą swoje biznesy wprost z kafejek, w których kubkiem kawy rezerwując sobie stolik na cały dzień. Postanowiliśmy, że damy im lepsze miejsce do pracy. Naszą placówkę w samym centrum Warszawy przekształciliśmy w kawiarnię. Posiadacz rachunku w Idea Banku może tam wypić kawę i spokojnie pracować. Oferujemy bezpłatne Wi-Fi, świeżą prasę, a nawet salę konferencyjną do spotkań.

Będziecie mieć takich lokali więcej?

To test, ale już pracujemy nad kolejnym, znacznie większym. To będzie bardziej centrum coworkingowe dla przedsiębiorców.

Kolejna nowość jest efektem współpracy z iTaxi?

Tak. Przedsiębiorcy będą mogli zamówić samochód z zamontowanym w niej wpłatomatem. Dzięki takim mobilnym wpłatomatom przedsiębiorcy nie będą musieli samodzielnia dostarczać utargu do banku. Dokonana w ten sposób wpłata pojawi się na ich koncie w ciągu pół godziny.

Agata Małkowska-Szozda

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.