Super Bowl oglądano w prawie połowie amerykańskich domów
Niedzielna transmisja z Super Bowl emitowana na antenie NBC pobiła ustanowiony ponad 30 lat temu rekord – mecz oglądano niemal w połowie amerykańskich domów wyposażonych w odbiorniki telewizyjne.
Według wstępnych danych, ujawnionych wczoraj przez firmę Nielsen, tegoroczny finał ligi NFL śledzono na ekranach telewizorów 49,7 proc. spośród 116 mln amerykańskich domów wyposażonych w odbiorniki telewizyjne (w ub.r. 47,6 proc.). To najlepszy wynik w historii tego wydarzenia. Dotychczasowy rekord (49,1 proc.), należał do Super Bowl rozegranego w 1982 roku.
Niedzielna transmisja miała 72 proc. udziału w widowni (w ub.r. 70 proc.). Wczoraj do późnego wieczora polskiego czasu Nielsen nie ujawnił wyników dotyczących dokładnej liczby widzów, którzy zasiedli przed ekranami. W ub.r. Super Bowl miał największą widownię w historii amerykańskiej telewizji – 111,5 mln osób.
Stacja NBC ujawniła, że w Internecie przekaz z meczu oglądało 1,3 mln osób.
Tegoroczny Super Bowl cieszył się również rekordową popularnością w mediach społecznościowych - w czasie transmisji o meczu pisano w 28,4 mln postach na Twitterze, a na Facebooku na ten temat rozmawiało 65 mln osób.
(LL, 03.02.2015)










