W polskim Facebooku najbardziej angażują media
Na polskim Facebooku ubywa internautów niepełnoletnich. Szybciej rosną profile mediowe i one też najbardziej angażują, ale to profile marek są wciąż większe. Na posty użytkowników najszybciej reagują operatorzy komórkowi.
Firma Sotrender podsumowała 2014 rok na Facebooku. W serwisie zarejestrowanych było 12,4 mln polskich użytkowników - o 3 proc. więcej niż w 2013 roku. Ubyło internautów w wieku 13-18 lat korzystających z FB, najliczniejszą grupę stanowiły osoby między 19. a 25. rokiem życia (3,42 mln).
Jak wyliczył Sotrender, przeciętny profil z kategorii Media zwiększył liczbę fanów o 32 proc., podczas gdy przeciętny profil markowy o 27 proc. Jednak profile markowe na końcu ub.r. były przeciętnie większe od profili mediowych - o 44 proc.
Pod względem liczby fanów największym profilem na Facebooku był Serce i Rozum (2,42 mln), który wyprzedził profil Play (2,26 mln) i Demotywatory (1,85 mln). Najpopularniejsze medium – Radio Eska – znalazło się na czwartym miejscu.
Najwięcej, bo ponad 1,1 mln fanów, zyskał w ub.r. profil SA Wardęga (razem miał 1,47 mln), w czołówce najszybciej rosnących profili są też Eska TV (zyskał 775,8 tys. fanów) i Disney Channel (664,3 tys.).
Choć najbardziej angażujące profile to Wiedza bezużyteczna (zaangażowała 1,21 mln użytkowników), a także Kwejk.pl i Demotywatory.pl, to profile mediów zdominowały roczne zestawienie pod względem zaangażowania - mają 2,7 raza więcej aktywnych użytkowników niż profile markowe. W pierwszej piątce są fan page Radia Eska i TVN.
Natomiast najwięcej postów użytkownicy Facebooka opublikowali na profilu Orange (33,2 tys. wpisów). Pod tym względem w czołówce są też pozostali operatorzy komórkowi (Plus, Play, T-Mobile), a także Rezigiusz (strona prowadzona przez Remigiusza Wierzgonia, jednego z gameplayerów). Telekomy były ponadto najbardziej czujnymi administratorami fejsbukowych profili - te firmy najszybciej reagowały na posty użytkowników. Prym wiódł Plus z czasem reakcji 3 minuty i 22 sekundy.
(KOZ, 02.02.2015)


















