Dział: INTERNET

Dodano: Styczeń 26, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Właściciel serwisu Iplex.pl w upadłości z powodu złych wyników

Pakiety Iplex.pl promował w kampanii Jerzy Stuhr

Iplex SA, właściciel jednego z pierwszych serwisów wideo na żądanie Iplex.pl, jest w trakcie upadłości likwidacyjnej – ustalił ”Presserwis”. Na razie Iplex.pl działa, ale nie wiadomo, jak długo będzie świadczył swoje usługi.

Sąd Rejonowy w Warszawie w listopadzie 2014 roku ogłosił upadłość Iplex SA, a w grudniu adnotacja o upadłości likwidacyjnej spółki znalazła się w KRS.

Przedstawiciele Ipleksu poinformowali ”Presserwis”, że ”upadłość związana była ze złymi wynikami spółki i trudnościami w pozyskiwaniu kapitału niezbędnego do jej dalszego funkcjonowania i rozwoju”. Przekazali, że przyszłość serwisu rozstrzygnie się w najbliższym czasie, nie podając jednak szczegółów.

Internauci na profilu Iplex.pl na Facebooku skarżą się, że nie mogą kupować dostępu do pakietów. Serwis rozdaje jednak swoim fanom wejściówki do kin - robił to jeszcze w ubiegłym tygodniu.

Iplex.pl debiutował w 2008 roku. Początkowo było to wirtualne kino (o określonych porach emitowano internetowe seanse). Później wprowadzono w serwisie możliwość oglądania filmów w modelu wideo na żądanie. W 2010 roku – po dwóch latach działalności – Iplex.pl zniósł opłaty za filmy, w zamian użytkownicy musieli oglądać reklamy. W 2011 roku zaoferował płatny pakiet filmów, który promował Jerzy Stuhr. Iplex.pl rozszerzał dostępność platformy, m.in. o telewizory smart TV, aplikacje na urządzenia mobilne i o operatorów płatnej telewizji takich jak Netia czy Toya.

Iplex.pl systematycznie traci użytkowników. Po raz ostatni znalazł się w Megapanelu w sierpniu ub.r. z 73,3 tys. użytkowników (we wrześniowej, październikowej i listopadowej fali był poniżej badanego progu). Dla porównania w listopadzie 2013 roku miał 118 tys. użytkowników, a w listopadzie 2012 roku – 292,6 tys. (Megapanel PBI/Gemius).

(KOZ, 26.01.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: INTERNET

Dodano: Styczeń 27, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

DailyMail.com śrubuje swoje rekordy

DailyMail.com, najpopularniejszy na świecie anglojęzyczny internetowy serwis newsowy, w grudniu 2014 roku zanotował kolejny rekord liczby odwiedzających - ponad 199,4 mln.

Liczba odwiedzających serwis brytyjskiego dziennika “The Daily Mail” wzrosła w grudniu w stosunku do listopada ub.r. o 1,4 proc., a do grudnia 2013 roku - aż o 23,6 proc.
W grudniu 2014 roku serwis zanotował ponad 61 mln odwiedzin z Wielkiej Brytanii i niemal 47 mln z USA.
Pod koniec roku serwis przeszedł rebranding, zmienił nazwę na Daily Mail. Wcześniej był znany jako Mail Online.

(LL, 27.01.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo