„Moda na sukces” kończyła ze średnią widownią 486 tys. osób
We wrześniu 2014 roku minęło 20 lat od debiutu serialu "The Bold and the Beautiful" na antenie TVP 1 (fot. materiały prasowe)
Amerykańską telenowelę pt. „Moda na sukces” w br. oglądało w TVP 1 średnio 486 tys. osób. Spadła z ramówki po ponad 20 latach emisji.
Ostatni odcinek „Mody na sukces” Jedynka pokazała we wtorek 9 grudnia br. (był to 6047. odcinek telenoweli). W br. „Moda na sukces” była nadawana od wtorku do piątku o 14.25. Jedynka miała w tym paśmie 8,4 proc. udziału w rynku, wyprzedzając Dwójkę (4,6 proc.), lecz przegrywając z TVN (10,4 proc.) i Polsatem (9,7 proc.). Sprzedaż reklam przy serialu przyniosła w br. 5,68 mln zł (cennikowo, bez rabatów).
Jak wskazują dane w tabeli, od kilku lat widownia „Mody na sukces” zmniejszała się, a sytuacji nie poprawiało przesuwanie telenoweli w ramówce TVP 1.
Oglądalność „Mody na sukces” w TVP 1 | |||
Rok | Widownia | Udział w 4+ | Udział w 16-49 |
2010 | 1 933 249 | 25,5% | 13,9% |
2011 | 1 922 506 | 23,6% | 13,7% |
2012 | 851 726 | 13,5% | 6,4% |
2013 | 782 132 | 10,4% | 4,7% |
2014 | 486 446 | 8,4% | 3,9% |
Informując o końcu emisji telenoweli, rzecznik TVP Jacek Rakowiecki stwierdził: „Taką decyzję musieliśmy podjąć ze względu na bardzo wysoką cenę, jakiej dystrybutor (CBS – przyp. red.) żądał od nas za kolejne odcinki”. „TVP musi kierować się rachunkiem ekonomicznym i z wyjątkiem pozycji i programów mieszczących się w definicji misji nie może dopłacać do emitowania serialu, który jest przedsięwzięciem czysto komercyjnym” - dodał.
„Moda na sukces” zadebiutowała w Jedynce we wrześniu 1994 roku. Telenowela powstała dla amerykańskiej stacji CBS (emisja od 1987 roku).
Dane: Nielsen Audience Measurement.
(RUT, 12.12.2014)