Dział: TELEWIZJA

Dodano: Grudzień 12, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Atmedia kończy działalność w Polsce

Firma Atmedia zostanie w Polsce zlikwidowana. Jak podał serwis ”Media&Marketing Polska” poinformowano już o tym zespół brokera.

”Z żalem muszę potwierdzić tę informację. Jako zarząd Atmedia będziemy odpowiedzialni za przeprowadzenie procesu zamykania Atmedia w Polsce. Budowaliśmy tę firmę od podstaw i tylko my wiemy, jak wiele energii włożyliśmy w to, by przez lata być liderem rynku reklamy mediów tematycznych. W obecnej sytuacji - po utracie większości klientów z rynku telewizyjnego - nie widzimy możliwości kontynuacji działalności” – stwierdził prezes Atmedia Marcin Boroszko, cytowany przez ”Media&Marketing Polska”. Dalej działać mają biura Atmedia w Pradze i Budapeszcie.
Z ostatnich dostępnych danych w KRS wynika, że w 2012 roku przychody Atmedia wyniosły 331,2 mln zł, a spółka wypracowała 18,5 mln zł zysku netto. W ub.r. broker przestał obsługiwać kanały należące do The Walt Disney Company, Sony Pictures Television, Fox International Channels, Kino Polska TV SA, Universal Networks International, ZPR SA oraz Chello Zone. W tym roku spośród stacji telewizyjnych do jego portfolio dołączyły Romance TV i Power TV. W sumie obsługuje kilkanaście telewizji. Atmedia poszerzało jednak ofertę serwisów internetowych, w tym roku firma nawiązała współpracę reklamową m.in. z Grupą RMF i Agorą.

Broker Atmedia zaczynał w 1998 roku, reprezentując osiem kanałów (m.in. Fox Kids, National Geographic Channel, Wizję Jeden, Travel Channel) – i do 2001 roku był jedyną firmą sprzedającą czas reklamowy w stacjach tematycznych. Na początku jego kanały osiągały łącznie 0,38 proc. udziału w rynku telewizyjnym (wśród widzów w wieku 16–49 lat). "Nasza oferta była wówczas traktowana jako egzotyczny dodatek do kampanii reklamowej" – opowiadał w 2009 roku "Press" Marcin Boroszko.

"Atmedia przez lata promował kanały tematyczne, pokazując korzyści wynikające z reklamowania się w nich. Teraz tę jego pracę wykorzystują silniejsi gracze" – komentował dla "Press" przed dwoma laty Krzysztof Szumski, wówczas tv buying manager w domu mediowym ZenithOptimedia.

KOZ

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.