Facebook’s Local Awareness wyświetla reklamy do kilometra od użytkownika
Narzędziem Facebook s Local Awareness zainteresowana jest m.in. sieciowa restauracja fast food (fot. materiały prasowe)
Facebook's Local Awareness to narzędzie, które zawęża odbiorców reklam wyłącznie do tych znajdujących się w danym momencie do 1 kilometra od punktu sprzedaży. Narzędzie wykorzystywane jest już w Polsce – wprowadziła je agencja SocialSignals (Grupa ClickAd).
Facebook's Local Awareness wychwytuje mobilnych użytkowników Facebooka, którzy przebywają maksymalnie w promieniu 1 kilometra od wybranej lokalizacji. Internauta ma możliwość wyświetlenia punktu na mapie, może także zostać doprowadzony do celu za pomocą GPS. Te informacje widzą również znajomi użytkownika na Facebooku.
Małgorzata Szelenbaum, pełnomocnik zarządu ds. sprzedaży i marketingu ClikAd, przyznaje, że narzędzie działa podobnie do aplikacji randkowej Tinder, ale ma charakter wyłącznie reklamowy, a nie towarzyski. - Rzeczywiście działa podobnie, tylko tu partnerem jest sklep czy restauracja – tłumaczy Szelenbaum.
"Local Awareness to najnowsza odpowiedź Facebooka na trend SoLoMo (social, local, mobile). Format ten wpisuje się także idealnie w działania performance, stanowiące podstawę prowadzonych przez nas działań w social media" - wyjaśnia cytowana w komunikacie prasowym Ewa Wituszyńska, managing director agencji.
Trwają rozmowy z pierwszymi klientami, m.in. światową siecią restauracji fast food.
(DR, 04.12.2014)










