Telewizja Polska chce wprowadzić zmiany w kanałach  |  Od początku maja Ruch bez prasy  |  Wyniki słuchalności w pierwszym kwartale. RMF FM, Radio Zet, Trójka  |  Kto poprowadzi opolski festiwal w TVP?  |  Przejście z Radia Złote Przeboje do Radia Szczecin  |  Studio Besta zwiększyło przychody  |  Asta-Net i Pilot WP z nowymi kanałami  |  Siatkówka w naziemnych kanałach Polsatu  |  Towarzystwo Dziennikarskie: "Media lokalne nie miały decydującego wpływu"  |  PKO BP prowadzi rozpoznanie  |  Agencja Tears of Joy  |  Malta Tourism Authority poszukuje  |  Alphabet będzie płacić rodzinie Murdochów  |  Arnaud Lagardere pozwany o sprzeniewierzenie funduszy spółki  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Telewizja Polska chce wprowadzić zmiany w kanałach  |  Od początku maja Ruch bez prasy  |  Wyniki słuchalności w pierwszym kwartale. RMF FM, Radio Zet, Trójka  |  Kto poprowadzi opolski festiwal w TVP?  |  Przejście z Radia Złote Przeboje do Radia Szczecin  |  Studio Besta zwiększyło przychody  |  Asta-Net i Pilot WP z nowymi kanałami  |  Siatkówka w naziemnych kanałach Polsatu  |  Towarzystwo Dziennikarskie: "Media lokalne nie miały decydującego wpływu"  |  PKO BP prowadzi rozpoznanie  |  Agencja Tears of Joy  |  Malta Tourism Authority poszukuje  |  Alphabet będzie płacić rodzinie Murdochów  |  Arnaud Lagardere pozwany o sprzeniewierzenie funduszy spółki  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Telewizja Polska chce wprowadzić zmiany w kanałach  |  Od początku maja Ruch bez prasy  |  Wyniki słuchalności w pierwszym kwartale. RMF FM, Radio Zet, Trójka  |  Kto poprowadzi opolski festiwal w TVP?  |  Przejście z Radia Złote Przeboje do Radia Szczecin  |  Studio Besta zwiększyło przychody  |  Asta-Net i Pilot WP z nowymi kanałami  |  Siatkówka w naziemnych kanałach Polsatu  |  Towarzystwo Dziennikarskie: "Media lokalne nie miały decydującego wpływu"  |  PKO BP prowadzi rozpoznanie  |  Agencja Tears of Joy  |  Malta Tourism Authority poszukuje  |  Alphabet będzie płacić rodzinie Murdochów  |  Arnaud Lagardere pozwany o sprzeniewierzenie funduszy spółki  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PUBLIC RELATIONS

Dodano: Listopad 27, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kompania Piwowarska zaprasza do przetargu PR 12 agencji - połowa odmawia

Połowa z 12 agencji zaproszonych do przetargu na przygotowanie taktycznych strategii public relations dla sześciu głównych marek Kompanii Piwowarskiej na 2015 rok zrezygnowała z udziału. Agencje uważają, że warunki tego przetargu są dla nich niekorzystne.

- Uczestnictwo obliguje nas do przedstawienia nie projektu, lecz kompletnego planu działań PR dla tych sześciu marek, czyli zrobienia za darmo czegoś, za co w normalnych warunkach agencja powinna dostać wynagrodzenie - wyjaśnia przyczyny rezygnacji szef jednej z zaproszonych do przetargu firm. I dodaje: - W dodatku w materiałach przetargowych jest zastrzeżenie, że KP może zrezygnować z rozstrzygnięcia tego przetargu bez podania przyczyn, czyli na wstępie zastrzega sobie, że w razie czego za darmo wejdzie w posiadanie kompletnych projektów i potem je sobie sama zrobi. To wygląda na tak zwany idea search.
Norbert Ofmański, prezes Związku Firm PR (i prezes On Board Public Relations), przyznaje, że do Związku wpłynęły już skargi na ten przetarg, ale dodaje, że interwencja w tej sprawie będzie trudna. - Agencje dostały do podpisania tzw. NDA (non-disclosure agreement), czyli umowy o poufności, w których już za sam fakt ujawnienia informacji, że przetarg się toczy, przewidziane są kary finansowe - mówi Ofmański. - A to oznacza, że interwencja naraziłaby naszych członków na prawne i finansowe konsekwencje - wyjaśnia. Informuje, że mimo to ZFPR przygotowuje formalny protest, który ma trafić do KP.
Kompania Piwowarska w odpowiedzi na pytania "Presserwisu" przysłała oświadczenie: "17 listopada 2014 Kompania Piwowarska ogłosiła przetarg na obsługę PR marek ze swojego portfolio. Do pierwszego etapu przetargu zaproszonych zostało 12 agencji, zarówno członków ZFPR, jak i agencje niezrzeszone. Z przetargu wycofały się agencje związkowe, argumentując swoją decyzję m.in. potrzebą alokowania zbyt dużej części zespołu do pracy nad briefem oraz ujawnienia swojego know-how bez gwarancji dalszej współpracy. Kompania Piwowarska nie odwołała przetargu i docelowo szuka trzech agencji do stałej obsługi PR swoich marek. Zakończenie przetargu zaplanowane jest na koniec stycznia 2015. Szczegóły procesu przetargowego objęte są klauzulą poufności".

(AMS, 27.11.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.