Wybory samorządowe najwięcej przyniosły Polsatowi
Wpływy wszystkich telewizji z emisji reklam komitetów wyborczych w kampanii samorządowej wyniosły 4,87 mln zł.
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że największe wypływy z tego tytułu osiągnął Polsat – 1,98 mln zł (wszystkie dane cennikowe, bez uwzględnienia rabatów). Do tej stacji podczas trwającej od 25 września do 14 listopada kampanii wpłynęło 40,6 proc. wszystkich wydatków komitetów wyborczych na reklamę w telewizji. Drugie miejsce zajął TVN z przychodami 1,17 mln zł (24 proc. wydatków), a trzeci był Program 1 Telewizji Polskiej – 821 tys. zł (16,9 proc.). Na pozostałe kanały telewizyjne przypadło 18,5 proc. wydatków komitetów wyborczych. Telewizja Polska oprócz płatnych reklam emitowała także bezpłatne audycje komitetów wyborczych. Szacuje, że z tego powodu straciła na co najmniej 1 mln zł.
(RUT, 18.11.2014)










