Onet się tłumaczy, że nie ukradł pomysłu na kampanię reklamową
Kreacja kampanii inicjatywy Projekt Test (na górze) i portalu Onet.pl (na dole) (źródło Facebook/profil Agaty Kwiatkowskiej)
Autorka kampanii społecznej zachęcającej do wykonywania testów dotyczących HIV zarzuca Onetowi, że portal wykorzystał jej pomysł na kampanię sprzed kilku lat. Onet tłumaczy, że podobieństwo kreacji jest ”niczym innym jak zbiegiem okoliczności”
”Hasła wykorzystane w obu kampaniach są niemal identyczne („Każdy ma swój Onet” i „Każdy się testuje”). W obu przypadkach na billboardach pojawia się 8 portretów osób z różnych środowisk na niemal identycznym tle oraz w identycznej konfiguracji” - napisała Agata Kwiatkowska, autorka kampanii Projekt Test, w oświadczeniu zamieszczonym na stronie Projekttest.pl. Załączyła ona ilustrację z kampanii "Projekt Test. Każdy się testuje" z 2010 roku i kreację z aktualnej kampanii Onetu.
”Bardzo niepokoi mnie fakt, że wizerunek społecznego projektu został wykorzystany do celów komercyjnych. Jest to nie tylko niezgodne z obowiązującym prawem, ale też dalece nieetyczne” - dodaje Kwiatkowska.
Grupa Onet.pl z zarzutami autorki kampanii społecznej się nie zgadza. W oświadczeniu przesłanym przez rzeczniczkę prasową Annę Nawrocką-Tełewiak napisano, że główną koncepcją kreatywną kampanii „Każdy ma swój Onet” jest ukazanie Onetu "jako medium różnorodnego, dopasowanego do indywidualnych potrzeb użytkowników, poprzez pozytywne emocje prawdziwych ludzi”. Podobny układ graficzny i podobieństwo kreacji jest zdaniem Onetu ”niczym innym jak zbiegiem okoliczności”. Rzeczniczka tłumaczy też, że kolory tła wykorzystane zarówno w spocie, jak i materiałach drukowanych pochodzą z brandbooka Onetu i były wielokrotnie stosowane w jego działaniach promocyjnych.
Internauci dostrzegli wczoraj, że obie kampanie stylistyką przypominają jeszcze inną kreację - przygotowaną dla filmu "The Boat That Rocked".
Autorem koncepcji kampanii i kreacji dla Onetu jest agencja Open. Kampania portalu prowadzona pod hasłem ”Każdy ma swój Onet” rozpoczęła się 20 października br. i obejmuje telewizje, radio, prasę, nośniki reklamy zewnętrznej oraz Internet. Aktywności realizowane w Internecie przygotowała agencja 180heartbeats + Jung v. Matt. Za planowanie i zakup mediów odpowiadał dom mediowy Starcom oraz dział marketingu i komunikacji Onetu.
(KOZ, 04.11.2014)











