Dział: PRASA

Dodano: Październik 15, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Rzeczpospolita" w weekendy postawi na kulturę i lifestyle

Projekt okładki "Plus Minus. Rzeczpospolita"

W najbliższą sobotę ukaże się pierwsze magazynowe wydanie dziennika "Rzeczpospolita" - „Plus Minus. Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication). Wydawca szuka sponsora dla sobotnich wydań.

W najbliższą sobotę ukaże się pierwsze magazynowe wydanie dziennika "Rzeczpospolita" - „Plus Minus. Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication). Wydawca szuka sponsora dla sobotnich wydań.

Dotychczas sobotnie wydanie dziennika ukazywało się w dwóch wersjach: dla prenumeratorów i kioskowej. Różniły się one, bo wersja dla prenumeratorów była zamykana w czwartek i brakowało w niej najświeższych informacji. Teraz wydawca zrezygnował z części newsowej dodatku i 18 października br. ukaże się pierwsze magazynowe wydanie dziennika, w którym ma przeważać tematyka kulturalno-lifestylowa. Magazyn podzielony będzie na sekcje - Fasony (wywiady z twórcami kultury, recenzje płyt), Lektorium (fragmenty książek, wywiady z pisarzami), Teka Herodota (teksty o tematyce historycznej), Siła Wyższa (eseje), Cywilizacja (teksty o tematyce politycznej, sportowej, z dziedzin socjologii i psychologii).
- Znika gazeta z bieżącymi informacjami, a pojawia się magazyn kontynuujący tradycję dodatku „Plus Minus”. Nie jest to fachowy magazyn, który koncentruje się na tematyce ekonomicznej, prawniczej lub politycznej, tylko ma być oddechem od codzienności i impulsem do refleksji. By magazyn odróżnić od codziennych wydań, nadajemy mu tytuł "Plus Minus. Rzeczpospolita" – mówi redaktor naczelny „Rz” Bogusław Chrabota. Teksty do wydania sobotniego tworzyć będą autorzy „Rz” i współpracownicy.
Przed wprowadzeniem zmian wydawca przeprowadzał badania fokusowe. Bogusław Chrabota zapewnia, że ich wyniki były pozytywne. – Kolejne przeprowadzimy w połowie listopada, żeby sprawdzić, jak czytelnik reaguje na zmiany i co należy ewentualnie zmienić – wyjaśnia Chrabota.
Średni nakład wydań weekendowych "Rz", który w okresie styczeń-sierpień br. wynosił 78 328 egz. (dane ZKDP), nie zmieni się, podobnie jak cena (3,90 zł). Zwiększy się natomiast objętość do 48 stron (ostatnio 36).
Naczelny "Rz" nie ukrywa, że zmiana jest odpowiedzią na działania konkurencji. – Zarówno w wypadku „Gazety Wyborczej”, jak i „Dziennika Gazety Prawnej” umagazynowienie wydań kończących tydzień podnosiło ich sprzedaż – mówi Bogusław Chrabota. Zapewnia też, że decyzja o zmianie nie wynika z chęci obniżenia kosztów. - Wyprodukowanie takiej wersji nie jest tańsze niż wydawanie gazety w dotychczasowym formacie – mówi Chrabota.
Wydawca szuka sponsora tytularnego dla wydania weekendowego. Nie chce zdradzać szczegółów. – Prowadzimy rozmowy z firmą, która wspierałaby finansowo wydawanie sobotniej gazety, byśmy mogli utrzymywać honoraria dla autorów na dobrym poziomie – mówi szef działu Opinie „Rz” Dominik Zdort. Zapewnia, że redakcja zachowa niezależność i sponsor nie będzie miał wpływu na publikowane treści.
Odmienione wydanie sobotnie wspierać będzie kampania w Programie Trzecim Polskiego Radia i Radiu RDC.
W okresie styczeń - sierpień br. średnia sprzedaż wydań sobotnich „Rz” wyniosła 59 837 egz. i była niższa o 7,2 proc. od sprzedaży w tym okresie ub.r. Średnia sprzedaż ogółem dziennika w tym okresie wyniosła 56 081 egz. (o 8,1 proc. mniej, niż rok wcześniej).

(MAL, 15.10.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.