"Logo" z nieznacznym wzrostem sprzedaży w lipcu
Spośród miesięczników dla mężczyzn tylko "Logo" (Agora SA) poprawił sprzedaż w lipcu br. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
Liderem w segmencie miesięczników dla mężczyzn w lipcu br. był magazyn "Men's Health" (Motor-Presse Polska), ze sprzedażą 58 091 egz., co oznacza spadek o 5,4 proc. w porównaniu z lipcem ub.r.
Drugi jest „Playboy" (Marquard Media Polska) - 39 906 egz. (spadek o 5,7 proc.), a trzecie „Logo” – 30 928 egz. (wzrost o 0,6 proc.)
Sprzedaż miesięczników dla mężczyzn w lipcu 2014 roku (dane ZKDP) | |||||||||
Lipiec 2014 | Lipiec 2013 | ||||||||
Tytuł | średnia sprzedaż ogółem | średnie rozpowszechnianie płatne razem | średni nakład jednorazowy | średnia sprzedaż ogółem | średnie rozpowszechnianie płatne razem | średni nakład jednorazowy | |||
Men's Health | 58091 | -5,43% | 58091 | -5,43% | 98410 | -0,09% | 61428 | 61428 | 98500 |
Playboy | 39906 | -5,69% | 39906 | -5,69% | 70000 | -6,67% | 42313 | 42313 | 75000 |
Logo | 30928 | 0,57% | 33032 | 0,61% | 71000 | 14,52% | 30754 | 32831 | 62000 |
CKM | 27786 | -22,07% | 28786 | -19,27% | 60960 | -12,91% | 35657 | 35657 | 70000 |
W lipcu „CKM” (Marquard Media Polska) zaliczył największy spadek sprzedaży spośród magazynów dla mężczyzn - o 22,1 proc., do 27 786 egz. Magazyn od lipca zmienia formułę i makietę. Zmiany są wprowadzane pod kierunkiem dyrektora artystycznego "CKM" Tomasza Wójcika, który w lipcu zajął to stanowisko po Robercie Radziejowskim. Wójcik jest też dyrektorem artystycznym "Playboya", który należy do Marquard Media Polska.
(MAL, 13.10.2014)