Większościowy udziałowiec Brand24  |  Lista dziennikarzy, których skusiła TVP  |  Jankowski dostał autorski program w TV Republika  |  Dyrektor Instytutu Książki  |  Oglądalność "The Voice Kids" w TVP 2  |  Canal+ Domo kontynuuje program Dowbor  |  Stacje radiowe na majówkę  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  "MasterChef Nastolatki"  |  Serial "Zakładnicy" w Polsat Box Go  |  Golf Channel Polska nadaje już jako Golf Zone  |  Program Fundacji Polsat  |  Telepolis.pl wyprzedził  |  Naziemny ViDoc TV wprowadza  |  Ruszył casting do programu "Piłkarki"  |  Mint Media wygrywa  |  DLF współpracuje  |  Wzmocnienie zespołu PR Wills Integrated  |  Faworyt do przejęcia The Telegraph  |  Dwaj rosyjscy dziennikarze aresztowani za współpracę z kanałem Nawalnego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Większościowy udziałowiec Brand24  |  Lista dziennikarzy, których skusiła TVP  |  Jankowski dostał autorski program w TV Republika  |  Dyrektor Instytutu Książki  |  Oglądalność "The Voice Kids" w TVP 2  |  Canal+ Domo kontynuuje program Dowbor  |  Stacje radiowe na majówkę  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  "MasterChef Nastolatki"  |  Serial "Zakładnicy" w Polsat Box Go  |  Golf Channel Polska nadaje już jako Golf Zone  |  Program Fundacji Polsat  |  Telepolis.pl wyprzedził  |  Naziemny ViDoc TV wprowadza  |  Ruszył casting do programu "Piłkarki"  |  Mint Media wygrywa  |  DLF współpracuje  |  Wzmocnienie zespołu PR Wills Integrated  |  Faworyt do przejęcia The Telegraph  |  Dwaj rosyjscy dziennikarze aresztowani za współpracę z kanałem Nawalnego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Większościowy udziałowiec Brand24  |  Lista dziennikarzy, których skusiła TVP  |  Jankowski dostał autorski program w TV Republika  |  Dyrektor Instytutu Książki  |  Oglądalność "The Voice Kids" w TVP 2  |  Canal+ Domo kontynuuje program Dowbor  |  Stacje radiowe na majówkę  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  "MasterChef Nastolatki"  |  Serial "Zakładnicy" w Polsat Box Go  |  Golf Channel Polska nadaje już jako Golf Zone  |  Program Fundacji Polsat  |  Telepolis.pl wyprzedził  |  Naziemny ViDoc TV wprowadza  |  Ruszył casting do programu "Piłkarki"  |  Mint Media wygrywa  |  DLF współpracuje  |  Wzmocnienie zespołu PR Wills Integrated  |  Faworyt do przejęcia The Telegraph  |  Dwaj rosyjscy dziennikarze aresztowani za współpracę z kanałem Nawalnego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Wrzesień 19, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kreml chce, aby zagraniczni inwestorzy wycofali się z rosyjskich mediów

Grupa deputowanych do rosyjskiej Dumy złożyła projekt ustawy, zgodnie z którą cudzoziemcy i Rosjanie z podwójnym obywatelstwem nie będą mogli mieć więcej niż 20 proc. udziałów w spółkach, które są właścicielami mediów. Kreml popiera ten pomysł – dowiedział się nieoficjalnie dziennik „Wiedomosti”.

Obecnie cudzoziemcy mogą mieć 50 proc. udziałów w firmach, do których należą zarejestrowane w Rosji media. Przepis ten nie dotyczy wydawców prasy i właścicieli serwisów internetowych. Deputowani do Dumy z partii nazywanej sankcjonowaną opozycją zgłosili poprawkę, zgodnie z którą kapitał zagraniczny w mediach (też drukowanych i internetowych) na terenie Rosji nie mógłby przekraczać 20 proc. Właściciele mediów mieliby czas do 1 lutego 2017 roku na dostosowanie się do nowych przepisów.
Dziennik „Wiedomosti”, powołując się na anonimowe źródła w administracji prezydenta, ustalił, że projekt zmian zainicjował Kreml i wkrótce zostaną one przyjęte przez parlament. Według współautora projektu Wadima Diengina nowe przepisy mają zwiększyć bezpieczeństwo Rosji. „Jest oczywistym, że gdy cudzoziemcy wchodzą na rynek mediów w innym kraju, to zdobywają w nim dostęp do umysłów ludzi i możliwość kształtowania opinii publicznej” – tłumaczył Diengin w dzienniku „Izwiestia”.
Z wyliczeń „Wiedomosti” wynika, że do nowych przepisów będzie się musiała dostosować ponad połowa mediów w Rosji, gdzie działają duże międzynarodowe koncerny medialne, m.in. Sanoma Independent Media, Conde Nast, Hearst i Burda.

(MAK, 19.09.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.