PMPG chce przywrócić „Machinę” przy wsparciu z USA
Platforma Mediowa Point Group chce przywrócić „Machinę” w ramach polsko-amerykańskiego projektu.
Reaktywowana „Machina” ma wystartować w 2015 jako multimedialna platforma, na której znajdą się materiały o muzyce, rozrywce, modzie, stylu życia, adresowana do odbiorców w Polsce, USA i Azji. W drukowanej formie „Machina” ma się ukazywać w Stanach Zjednoczonych.
W Warszawie ma powstać redakcja „Machiny”, ale główna siedziba znajdować się będzie w Los Angeles. Projekt ma być prowadzony w języku polskim i angielskim.
List intencyjny w sprawie projektu Michał L. Lisiecki podpisał z amerykańskimi przedsiębiorcami Evą Blaisdell i Grantem Blaisdellem. Eva Blaisdell w przeszłości brała udział w tworzeniu i rozwijaniu projektów medialnych, w których partnerowały jej m.in. Sony, Amazon, Motorola. Grant Blaisdell, który ma być CEO projektu, pracował wcześniej nad zagranicznymi start-upami.
Prezes PMPG Michał L. Lisiecki i rzeczniczka prasowa PMPG Anna Pawłowska-Pojawa nie wyjawili szczegółów projektu. Rzeczniczka grupy tłumaczy jedynie, że strategię nowego produktu PMPG ujawni, gdy zostanie podjęta decyzja o stopniu zaangażowania PMPG w projekt.
"Machina” wydawana była z przerwami od 1995 roku. W 2005 roku prawa do niej kupiła PMPG, która zamknęła ją w 2012 roku. Pod koniec istnienia pismo działało tylko w e-wydaniu.
(MAL, 12.09.2014)