Oglądamy seriale w sieci, ale niechętnie za nie płacimy
Ponad połowa (54 proc.) internautów oglądała w sieci przynajmniej jeden serial. Większość (70 proc.) oglądających nigdy za to nie płaciła.
Z badania przeprowadzonego przez dom mediowy OMD wynika, że wyłącznie w telewizji seriale śledzi mniej niż jedna trzecia (32 proc.) internautów, a 14 proc. nie ogląda ich wcale. Tylko 30 proc. badanych zdarzyło się przynajmniej raz zapłacić za oglądany w sieci serial. Z tych, którzy nigdy nie płacili (70. proc.) część przyznała (15 proc. badanych), że zapłaciłaby za brak reklam. Internauci nie są jednak skłonni płacić zbyt wiele – z badania wynika, że najwyżej 10-15 zł za cały sezon serialu. „Internauci głównie oglądają za darmo, ponieważ polskie serwisy nie udostępniają atrakcyjnych dla nich seriali odpłatnie” – uważa Kamila Kownacka, dyrektor zarządzająca OMD Digital.
Na pytanie, w której stacji chcieliby obejrzeć serial, respondenci najczęściej wskazywali TVN (33 proc.). Telewizja Polska miała 17 proc. wskazań, a Polsat – 16 proc.; taka sama część badanych wybrała odpowiedź „Inne”, a 21 proc. internautów nie miało pod tym względem preferencji.
Jako najchętniej oglądane w Internecie wymieniano seriale „Gra o tron” (30 proc.), „Sherlock” (20 proc.) oraz „The Walking Dead” i „Breaking Bad” (po 18 proc. wskazań).
Badanie przeprowadzono w lipcu br. metodą CAWI na grupie 238 internautów.
(RUT, 10.09.2014)










