Kolejna zmiana w biurze programowym TVP  |  Ministerstwo Cyfryzacji szuka agencji  |  Siódma edycja "The Voice Senior" w TVP 2  |  Data premiery i pasmo programu dokumentalnego "Tajemnice kultowych seriali"  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Oprawa "Interwencji" w Polsacie  |  Program dla seniorów w TVP Info zmieni formułę  |  Talk show "Mówię Wam" TVN Siedem  |  Widownia serialu "Zajazd. Będzie się działo" w Stopklatce  |  Kanał Dolce Vita TV  |  Grupa Polsat-Interia przed RAS Polska  |  "Forbes" i "My Company Polska" poprawiły sprzedaż  |  Althermedia przeprowadzi kampanię  |  Marka Hortex na TikToku  |  Ferrero Rocher przedłuża współpracę  |  Świąteczna kampania Grześków  |  Channel 4 ma kandydatów na nowego prezesa  |  W 2025 roku największym wrogiem dziennikarzy była armia Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Kolejna zmiana w biurze programowym TVP  |  Ministerstwo Cyfryzacji szuka agencji  |  Siódma edycja "The Voice Senior" w TVP 2  |  Data premiery i pasmo programu dokumentalnego "Tajemnice kultowych seriali"  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Oprawa "Interwencji" w Polsacie  |  Program dla seniorów w TVP Info zmieni formułę  |  Talk show "Mówię Wam" TVN Siedem  |  Widownia serialu "Zajazd. Będzie się działo" w Stopklatce  |  Kanał Dolce Vita TV  |  Grupa Polsat-Interia przed RAS Polska  |  "Forbes" i "My Company Polska" poprawiły sprzedaż  |  Althermedia przeprowadzi kampanię  |  Marka Hortex na TikToku  |  Ferrero Rocher przedłuża współpracę  |  Świąteczna kampania Grześków  |  Channel 4 ma kandydatów na nowego prezesa  |  W 2025 roku największym wrogiem dziennikarzy była armia Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Kolejna zmiana w biurze programowym TVP  |  Ministerstwo Cyfryzacji szuka agencji  |  Siódma edycja "The Voice Senior" w TVP 2  |  Data premiery i pasmo programu dokumentalnego "Tajemnice kultowych seriali"  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Oprawa "Interwencji" w Polsacie  |  Program dla seniorów w TVP Info zmieni formułę  |  Talk show "Mówię Wam" TVN Siedem  |  Widownia serialu "Zajazd. Będzie się działo" w Stopklatce  |  Kanał Dolce Vita TV  |  Grupa Polsat-Interia przed RAS Polska  |  "Forbes" i "My Company Polska" poprawiły sprzedaż  |  Althermedia przeprowadzi kampanię  |  Marka Hortex na TikToku  |  Ferrero Rocher przedłuża współpracę  |  Świąteczna kampania Grześków  |  Channel 4 ma kandydatów na nowego prezesa  |  W 2025 roku największym wrogiem dziennikarzy była armia Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Wrzesień 03, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grzegorz Hajdarowicz oddał Ruchowi akcje e-Kiosku za Nexto.pl

Presspublica, która należy do grupy Grzegorza Hajdarowicza Gremi Media, zbyła na rzecz Ruchu SA ponad 28 proc. akcji w spółce e-Kiosk SA. W zamian przejęła od Ruchu wszystkie udziały w internetowym sklepie Nexto.pl.

Po transakcji Presspublica będzia miała 50,01 proc. akcji spółki e-Kiosk SA, a Ruch - 28,14 proc.. Reszta należy do drobnych akcjonariuszy (spóła jest notowana na rynku NewConnect). Według wyceny giełdowej wartość transakcji (była ona bezgotówkowa) to ok. 4 mln zł. W jej wyniku Presspublica stanie się właścicielem Nexto.pl - sklepu z e-bookami i audiobookami oraz e-prasą.
Przychody e-Kiosku w 2013 r. wyniosły 18,1 mln zł, a wynik netto 668 tys. zł. W pierwszum półroczu br. spółka miała 8,4 mln zł przychodów i 256 tys. zł zysku netto. Spółka zajmuje się sprzedażą elektronicznych wydań prasy i książek (poprzez platformę e-Kiosk.pl).
Tak transakcję komentuje w dzisiejszej "Rzeczpospolitej" Dariusz Stolarczyk, wiceprezes Ruchu:
"Znamy się na sprzedaży prasy papierowej, ale mieliśmy zbyt słabe kompetencje, które pozwalałyby nam dobrze sprzedawać prasę elektroniczną. Zainwestowaliśmy w e-Kiosk, by pozyskać te kompetencje i akcje w spółce, która na polskim rynku jest najlepsza, jeśli chodzi o prasę elektroniczną, i wspólnie budować ten rynek. Dzięki współpracy z e-Kioskiem nasza oferta dla wydawców będzie bardziej komplementarna, np. klient, który kupował dotychczas na portalu prenumerata.ruch.com.pl, będzie wciąż mógł tam wybrać prasę papierową, ale także ciekawą i szeroką ofertę prenumeraty elektronicznej dostarczanej przez e-Kiosk."
Z kolei prezes e-Kiosku Dariusz Bąk powiedział dziennikowi:
"Transakcja jest decyzją głównego akcjonariusza spółki – Presspubliki. Dla mnie ważne jest, że teraz jednym z istotnych akcjonariuszy e-Kiosku jest wiodąca firma z branży dystrybucji prasy. Dla e-Kiosku otwiera to perspektywy związane z możliwością podejmowania nowego rodzaju działań promujących czytelnictwo prasy elektronicznej."

(GK, 03.09.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.