Amazon przejmuje serwis Twitch za prawie 1 mld dol.
(fot. www.twitch.tv)
Amazon, amerykański koncern zajmujący się handlem w Internecie, przejął platformę streamingową Twitch.
Kwota transakcji to 970 mln dol. Przejęcie tego serwisu przez Amazona jest zaskoczeniem, gdyż niedawno media branżowe donosiły, że Twitch prowadzi zaawansowane rozmowy z Google.
Poszerzenie portfolio Amazona o Twitch pozwoli firmie zwiększyć zasięg reklamowy. Serwis, z którego korzystają głównie entuzjaści gier komputerowych, miał w lipcu br. 55 mln unikalnych użytkowników. W ub.r. reklamy pojawiły się w serwisie z filmami i serialami Amazon Prime, a w lutym br. dodano do niego sekcję z krótkimi formami wideo, gdzie też są umieszczane reklamy. Według danych firmy eMarketer w ub.r. Amazon zarobił 750 mln dol. na reklamach (głównie internetowych), a w br. ta kwota ma przekroczyć 1 mld dol.
(LL, 27.08.2014)










