Dział: INTERNET

Dodano: Sierpień 14, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Subskrybenci cyfrowej "Gazety Wyborczej" najczęściej płacą za abonament miesięczny

”Gazeta Wyborcza” na koniec czerwca br. miała 15,1 tys. aktywnych prenumerat cyfrowych – poinformowała Agora podczas spotkania z dziennikarzami. Na koniec roku chce mieć 40 tys.

Agora system limitowanego darmowego dostępu do treści ”Gazety Wyborczej” w Internecie wprowadziła 4 lutego br. W każdym miesiącu bezpłatnie można przeczytać 10 dowolnych artykułów z Wyborcza.pl, Wyborcza.biz, Wysokieobcasy.pl i serwisów lokalnych ”GW”. Po przekroczeniu tego limitu internauta otrzymuje propozycję wykupienia cyfrowej prenumeraty. Najtańszy abonament miesięczny kosztuje 17,90 zł, a najdroższy - 39,90 zł. W ramach promocji pierwszy miesiąc prenumeraty w każdym przypadku kosztuje 0,99 zł.
– To jest nadal bardzo początkowa faza rozwoju tego projektu. Zespół cyfryzacyjny cały czas wprowadza nowe rozwiązania, testuje nowe pomysły – przyznał na spotkaniu z dziennikarzami Bartosz Hojka, prezes Agory. – Przez niemal pół roku zebraliśmy bardzo cenne doświadczenia. One pokazują przede wszystkim, że jest przestrzeń w Internecie na płatne treści. Natomiast przed nami mozolna praca z wdrażaniem nowych pomysłów i rozwiązań, ale też mamy krzepiące doświadczenia z różnego rodzaju inicjatywami, które poprawiają naszą dynamikę sprzedaży. Ostatnio na przykład była to poprawa ścieżki zakupowej, która miała istotny wpływ na nasze wyniki – mówił Hojka.
– W ciągu pierwszych miesięcy od startu istotnie zmieniła się struktura naszej prenumeraty cyfrowej. Systematycznie zwiększa się odsetek osób korzystających z prenumeraty w regularnej cenie – dodał Hojka.
W pierwszym miesiącu od wprowadzenia metrycznego paywalla (4 luty – 3 marca) z prenumeraty cyfrowej w promocyjnej cenie korzystało 78 proc. użytkowników, a 22 proc. w cenie standardowej. W czerwcu proporcje się odwróciły – 23 proc. użytkowników korzystało z promocji, a 77 proc. płaciło według standardowego cennika. W tym miesiącu najwięcej, bo 57 proc. – prenumeratorów miało wykupiony pakiet miesięczny, 16 proc. kwartalny, po 2 proc. tygodniowy i roczny, a 23 proc. pakiet w cenie promocyjnej za 0,99 zł.
Agora planowała, że na koniec roku ”Gazeta Wyborcza” będzie miała 40 tys. prenumerat cyfrowych. – Z perspektywy naszych pierwszych doświadczeń realizacji tego projektu wydaje się, że ten cel jest bardzo ambitny, natomiast podtrzymujemy go. Wierzymy, że jest możliwy do zrealizowania – mówi Hojka.

(KOZ, 14.08.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.