Coraz większa różnica w zarobkach między specjalistami od PR a dziennikarzami
Rośnie różnica w zarobkach między specjalistami od public relations a dziennikarzami. Dlatego tych pierwszych przybywa, a tych drugich jest coraz mniej – wynika z raportu instytutu badawczego Pew Research Center.
Autorzy raportu wyliczyli, że w 2013 roku specjaliści od PR zarabiali średnio o ponad 20 tys. dolarów rocznie więcej, niż dziennikarze. Oznacza to, że na każdego dolara zarobionego przez pracowników agencji PR zatrudnieni w redakcjach otrzymują tylko 65 centów. Na przestrzeni ostatnich 10 lat ta różnica robi się wyraźnie większa – w 2003 roku wynosiła 12,5 tys. dol. (1 dol. do 71 centów).
Jej rezultatem jest rosnąca liczba zatrudnionych w branży PR i spadająca – dziennikarzy. Obecnie w Stanach Zjednoczonych na jednego dziennikarza przypada statystycznie ponad czterech specjalistów od PR. Liczba dziennikarskich etatów spadła tam w okresie ostatnich sześciu lat o 20 tys.
(LL, 13.08.2014)










