Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: RADIO

Dodano: Sierpień 11, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Większość Polaków nie słyszała o procesie cyfryzacji radia

65 proc. respondentów nie słyszało o procesie cyfryzacji radia - wynika z badania Millward Brown przeprowadzonego na zlecenie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji. Prawie co drugi badany (44 proc.) jest jednak gotowy kupić cyfrowy odbiornik.

Proces cyfryzacji rozpoczęło Polskie Radio w październiku 2013 roku. Na razie nie biorą w nim udziału nadawcy prywatni. Programów publicznego nadawcy w sposób cyfrowy mogą słuchać mieszkańcy aglomeracji katowickiej, warszawskiej, wrocławskiej i szczecińskiej. By móc odbierać sygnał cyfrowy radia, należy zmienić odbiornik na przystosowany do odbioru sygnału cyfrowego.
Badanie zlecone przez MAC miało na celu poznanie opinii społeczeństwa na temat cyfryzacji radia. Wyniki badania udostępnił Polskiej Agencji Prasowej resort cyfryzacji.
Zgodnie z nimi o procesie cyfryzacji słyszał co trzeci Polak (35 proc.), nigdy o nim nie słyszała większość pytanych (65 proc.). Połowa respondentów (50 proc.) spośród tych, którzy o cyfryzacji radia słyszeli, uznała swoją wiedzę na ten temat za niewystarczającą.
Co piąty badany (20 proc.) udzielił poprawnej odpowiedzi na pytanie o to, co należy zrobić, by odbierać radio cyfrowe - a więc zakupić radioodbiornik przystosowany do odbioru sygnału cyfrowego. Większość respondentów (60 proc.) nie wiedziała.
Prawie co drugi Polak (44 proc.) zadeklarował jednak chęć zakupu nowego odbiornika, gdy sygnał analogowy zostanie wyłączony. Całkowite przejście na sygnał cyfrowy zniechęciłoby do słuchania radia w ogóle co trzeciego pytanego (31 proc.). Co piąty (21 proc.) wówczas słuchałby radia tylko w internecie.
Prawie tyle samo Polaków ma pozytywny stosunek do cyfryzacji (29 proc.) co uznaje ją za niepotrzebną (33 proc.). Pozostali (38 proc.) nie mają zdania na ten temat.
Respondenci negatywnie oceniający cyfryzację radia najczęściej argumentowali swoje zdanie zbyt dużym kosztem procesu cyfryzacji (43 proc.) i zadowoleniem z odbioru analogowego (42,5 proc.). 17,5 proc. nie chce wymieniać odbiornika analogowego na cyfrowy.
Ci ankietowani, którzy uznali proces cyfryzacji radiofonii za potrzebny, wskazywali najczęściej na niedoskonałość i zakłócenia w odbiorze radia analogowego (38 proc.). W ocenie co trzeciego (35 proc.) odbiór analogowy jest przestarzały. Respondenci docenili również możliwość odbioru dobrej jakości dźwięku w radiu w czasie ruchu (27 proc.) i możliwość odbierania wszystkich nadających stacji w całym kraju (25 proc.).
Respondenci, którzy wskazali, że wiedzą o procesie cyfryzacji, zetknęli się z informacjami na jego temat w telewizji (62 proc.). 28 proc. dowiedziało się o tym z radia, 8 proc. - z internetu.
Badanie zostało przeprowadzone w maju przez instytut Millward Brown na zlecenie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji. Wzięło w im udział 1009 osób w wieku od 18 do 75 lat.

(PAP, 11.08.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.