IGRZ szuka sprzymierzeńca do walki z nielegalnymi nośnikami
Reklama znajdująca się przy ulicy Chałubińskiego (fot. IGRZ)
Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej protestuje przeciwko nielegalnym reklamom eksponowanym w centrum Warszawy.
W oświadczeniu wysłanym do mediów Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej, informuje o działaniach, jakie organizacja podjęła, by poprawić wizerunek miast, w tym także Warszawy (np. demontaż ponad 500 standardowych billboardów w stolicy w ciągu ostatniego roku). IGRZ zaznacza jednak, że w miejscu usuwanych tablic pojawiają się dużo większe obiekty reklamowe, jak np. ten przy skrzyżowaniu ulic Chałubińskiego i Nowogrodzkiej w Warszawie.
IGRZ zaproponowała władzom Warszawy podjęcie działań w celu wypracowania spójnej koncepcji funkcjonowania nośników reklamowych, ale jak informuje prezes Izby, nie spotkało się to z pozytywnym odzewem urzędu. "Miasto zasłania się niemożnością prawną. Tym samym pozwala na powstawanie w krajobrazie miejskim kolejnych monstrualnych powierzchni reklamowych" - pisze w oświadczeniu Kaczoń.
W rozmowie z "Presserwisem" tłumaczy, że wydane oświadczenie ma zaprezentować stanowisko IGRZ. - Chcieliśmy pokazać, że działamy - mówi.
Dlaczego teraz? - Niedawno była debata na ten temat z udziałem pani prezydent Warszawy, która tak naprawdę debatowała sama ze sobą. Były zaproszone osoby, które reprezentowały środowisko, żeby mogły posłuchać. Czuliśmy się zobowiązani, by zająć stanowisko. Wszyscy mówią: róbmy coś, natomiast my cały czas coś robimy. Zdejmujemy kontrowersyjne nośniki reklamy, w to miejsce wchodzi zaś ktoś inny - zaznacza Kaczoń.
(DR, 10.07.2014)










