Drukowany "Stockwatch" to nowy projekt Marcina Przasnyskiego
Okładka pilotażowego numeru "Stockwatch"
W poniedziałek na rynku ukazał się pilotażowy numer tygodnika biznesowego "Stockwatch". Jego wydawcą jest spółka Direct Publishing Group SA na zlecenie właściciela serwisu Stockwatch.pl Marcina Przasnyskiego.
Stockwatch.pl to działający od 2007 roku serwis informacyjno-analityczny o spółkach notowanych na polskiej giełdzie. Jego właściciel i redaktor naczelny Marcin Przasnyski postanowił uruchomić tygodnik o tej samej tematyce. Pilotażowy numer pisma wydano w nakładzie 10 tys. egz. Jest dostępny w Empiku i kioskach Kolportera (będzie dystrybuowany przez cztery tygodnie). Kosztuje 4,99 zł, ma 32 strony (papier gazetowy) w formacie A3.
Od końca sierpnia "Stockwatch" ma być drukowany co tydzień (trafi też do dystrybucji Ruchu). Pismo ma bezpłatną wersję elektroniczną, którą pobrać można ze strony Stockwatch.pl. W "Stockwatch" publikowane będą inne treści niż w Internecie.
– Tygodnik drukowany wprowadzamy z dwóch powodów. Mamy duży popyt na reklamy kierowane bardzo precyzyjnie do naszej grupy docelowej: dużych przedsiębiorców, inwestorów, menedżerów i zawodowców z rynku kapitałowego. Ponadto poszerzamy zasięg naszego brandu Stockwatch.pl o osoby, które poszukują wysokojakościowego kontentu inwestorsko-finansowego w klasycznej formie offline - wyjaśnia Marcin Przasnyski. - Projekt jest obliczony na horyzont czasowy do 10 lat i nie musi nigdy zarabiać, bo naszym głównym biznesem była i jest komunikacja kanałami cyfrowymi – dodaje.
Marcin Przasnyski przed założeniem Stockwatch.pl był w latach 1999-2006 dyrektorem wydawniczym segmentu komputerowego i motoryzacyjnego w Axel Springer Polska. Wcześniej był właścicielem, wydawcą i redaktorem naczelnym miesięcznika "Secret Service" i wiceprezesem spółdzielni Bajtek, wydającej m.in. miesięcznik komputerowy "Bajtek".
(MAL, 25.06.2014)