Młodzi Polacy oglądają wideo na smartfonach częściej od rówieśników z Europy
Polskie nastolatki na tle średniej europejskiej pod względem staniu posiadania urządzeń z ekranem
Młodzi Polacy przodują w Europie pod względem oglądania materiałów wideo na smartfonach.
W projekcie ”TV Smart” Viacom International Media Networks (nadawca m.in. MTV, Vivy i Comedy Central) wzięło udział 27 tys. respondentów z 32 krajów na pięciu kontynentach, w tym z Polski. Badanych w wieku 14-24 lat zapytano o zwyczaje związane z oglądaniem treści telewizyjnych na różnych urządzeniach (telewizor, smartfon, tablet, laptop).
Telewizor ma 94 proc. badanych (97 proc. dla całej Europy), a laptop – 74 proc. (87 proc.). 48 proc. posiada smartfon (71 proc. to średnia europejska), z czego 73 proc. korzysta z treści wideo na tym urządzeniu i jest to najwyższy odsetek w Europie (europejska średnia - 58 proc.). Natomiast tablet ma 15 proc. badanych (29 proc. dla Europy), a 88 proc. jego użytkowników ogląda treści wideo (70 proc. w Europie).
Przynajmniej raz w miesiącu 39 proc. respondentów ogląda telewizję internetową (60 proc. w Europie), 26 proc. korzysta z płatnej usługi wideo na żądanie (24 proc.), a 80 proc. – z bezpłatnej (66 proc.).
61 proc. młodych Polaków co najmniej raz w miesiącu ogląda programy pobrane z nielegalnych źródeł (33 proc. to średnia europejska).
(KOZ, 24.06.2014)










