Znak graficzny przygotowany przez Olinsa ma być logo Polski
SAR chce zorganizować zbiórkę pieniędzy na pokrycie kosztów zakupu praw autorskich do tego znaku.
Rada Promocji Polski chce, aby znak graficzny, który pojawia się na końcu spotu promocyjnego "Polska. Spring into new", był oficjalnym logo Polski.
Znak został przygotowany przez specjalistę w zakresie brandingu marek państw i miast - Wally’ego Olinsa i jego firmę Saffron Brand Consultants. Logo wraz z hasłem powstało w oparciu o stworzoną 10 lat temu ideę creative tension - twórczego napięcia, które Olins dostrzegł w Polakach.
Od półtora roku trwają prace nad stworzeniem spójnej komunikacji marki Polska. W październiku ub.r. zatwierdzono dokument "Zasady komunikacji marki Polska”, przygotowany przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR i Związek Firm Public Relations. W tej chwili trwa opracowanie Księgi Identyfikacji Wizualnej, wdrażane są szkolenia dla pracowników administracji państwowej ze stosowania "Zasad komunikacji..." w praktyce. SAR zadeklarował zorganizowanie zbiórki pieniędzy na pokrycie kosztów zakupu praw autorskich do logo.
Pozytywnie nowe znak graficzny Polski ocenia Bartłomiej Brach, strateg z butiku koncepcyjnego One Eleven: - Z punktu widzenia stratega to branding idealnie odpowiadający na brief. Logo nie tylko poprzez kształt od razu kojarzy się z Polską, ale również poprzez odwołanie do symbolu sprężyny oddaje esencję marki, czyli twórcze napięcie - uważa Brach.
- Tak prostą, a zarazem adekwatną metaforę rzadko spotyka się w świecie brandingu, jeszcze rzadziej w świecie marek narodowych. Tym bardziej powinniśmy się cieszyć, że Wally’emu Olinsowi udało się ją znaleźć właśnie dla Polski - dodaje Brach.
(DR, 09.06.2014)










