Dział: TELEWIZJA

Dodano: Czerwiec 09, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kolejne kanały informacyjne pozwalają nadawcom zwiększać udziały

Kanały informacyjno-publicystyczne dały w maju trzem głównym nadawcom większy udział w rynku niż przed rokiem.

Chociaż największe kanały informacyjne (TVN 24 i TVP Info) miały w maju gorsze wyniki niż rok temu, ich nadawcy zrekompensowali sobie ten spadek poprzez uruchomienie nowych stacji o zbliżonym profilu. Lider zestawienia, TVN 24 miał w maju br. średnio 3,03 proc. udziału w rynku (3,08 proc. rok temu). Jednak uruchomiony w tym roku kanał informacyjno-publicystyczny TVN 24 Biznes i Świat z nadwyżką nadrobił tę stratę, osiągając 0,25 proc. udziału w rynku (wobec 0,04 proc. udziału, jaki miał w maju ub.r. biznesowy kanał TVN CNBC, zamieniony na TVN 24 BiŚ).
Podobnie jest w przypadku kanału TVP Info, którego udział spadł do 2,68 proc. (z 2,92 proc.). Uzupełnieniem jego oferty stała się stacja emitująca informacyjne i publicystyczne programy oddziałów regionalnych – TVP Regionalna, która dała telewizji publicznej dodatkowe 1,06 proc. udziału (nadaje od września ub.r.).
Kanał Polsat News zwiększył w maju swój udział w rynku do 1,08 proc. (z 0,96 proc.). Grupa Polsat, mająca w swoim portfolio ponadto Polsat Biznes (od dziś nadaje jako Polsat News+) i Superstację (pośrednio powiązana z Grupą Polsat), także zwiększyła swój łączny udział w tym segmencie.

Udziały kanałów informacyjno-publicystycznych (4+)
grupami
maj 2013 maj 2014 zmiana
Grupa TVN 3,12% 3,28% 0,16%
Grupa Polsat 1,24% 1,39% 0,15%
TVP 2,92% 3,74% 0,82%
kanały oddzielnie
     
TVN 24 3,08% 3,03% -0,05%
TVP Info 2,92% 2,68% -0,24%
Polsat News 0,96% 1,08% 0,12%
TVP Regionalna   1,06% -
TVN 24 BiŚ (wcześniej TVN CNBC) 0,04% 0,25% 0,21%
Superstacja 0,21% 0,24% 0,03%
Polsat Biznes 0,07% 0,07% 0,00%

Poszczególne grupy kanałów poprawiły wyniki także wśród widzów mających 16-49 lat.

 

Udziały kanałów informacyjno-publicystycznych (16 - 49)
 grupami maj 2013 maj 2014 zmiana
Grupa TVN 2,35% 2,71% 0,36%
TVP 1,32% 1,50% 0,18%
Grupa Polsat 0,89% 1,07% 0,18%
kanały oddzielnie      
TVN 24 2,31% 2,46% 0,15%
TVP Info 1,32% 0,99% -0,33%
Polsat News 0,73% 0,91% 0,18%
TVP Regionalna   0,51% -
TVN 24 BiŚ (wcześniej TVN CNBC) 0,04% 0,25% 0,21%
Superstacja 0,08% 0,09% 0,01%
Polsat Biznes 0,08% 0,07% -0,01%

Dane: Nielsen Audience Measurement.

(RUT, 09.06.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.