Kolejne kanały informacyjne pozwalają nadawcom zwiększać udziały
Kanały informacyjno-publicystyczne dały w maju trzem głównym nadawcom większy udział w rynku niż przed rokiem.
Chociaż największe kanały informacyjne (TVN 24 i TVP Info) miały w maju gorsze wyniki niż rok temu, ich nadawcy zrekompensowali sobie ten spadek poprzez uruchomienie nowych stacji o zbliżonym profilu. Lider zestawienia, TVN 24 miał w maju br. średnio 3,03 proc. udziału w rynku (3,08 proc. rok temu). Jednak uruchomiony w tym roku kanał informacyjno-publicystyczny TVN 24 Biznes i Świat z nadwyżką nadrobił tę stratę, osiągając 0,25 proc. udziału w rynku (wobec 0,04 proc. udziału, jaki miał w maju ub.r. biznesowy kanał TVN CNBC, zamieniony na TVN 24 BiŚ).
Podobnie jest w przypadku kanału TVP Info, którego udział spadł do 2,68 proc. (z 2,92 proc.). Uzupełnieniem jego oferty stała się stacja emitująca informacyjne i publicystyczne programy oddziałów regionalnych – TVP Regionalna, która dała telewizji publicznej dodatkowe 1,06 proc. udziału (nadaje od września ub.r.).
Kanał Polsat News zwiększył w maju swój udział w rynku do 1,08 proc. (z 0,96 proc.). Grupa Polsat, mająca w swoim portfolio ponadto Polsat Biznes (od dziś nadaje jako Polsat News+) i Superstację (pośrednio powiązana z Grupą Polsat), także zwiększyła swój łączny udział w tym segmencie.
| Udziały kanałów informacyjno-publicystycznych (4+) | |||
| grupami |
maj 2013 | maj 2014 | zmiana |
| Grupa TVN | 3,12% | 3,28% | 0,16% |
| Grupa Polsat | 1,24% | 1,39% | 0,15% |
| TVP | 2,92% | 3,74% | 0,82% |
| kanały oddzielnie |
|||
| TVN 24 | 3,08% | 3,03% | -0,05% |
| TVP Info | 2,92% | 2,68% | -0,24% |
| Polsat News | 0,96% | 1,08% | 0,12% |
| TVP Regionalna | 1,06% | - | |
| TVN 24 BiŚ (wcześniej TVN CNBC) | 0,04% | 0,25% | 0,21% |
| Superstacja | 0,21% | 0,24% | 0,03% |
| Polsat Biznes | 0,07% | 0,07% | 0,00% |
Poszczególne grupy kanałów poprawiły wyniki także wśród widzów mających 16-49 lat.
| Udziały kanałów informacyjno-publicystycznych (16 - 49) | |||
| grupami | maj 2013 | maj 2014 | zmiana |
| Grupa TVN | 2,35% | 2,71% | 0,36% |
| TVP | 1,32% | 1,50% | 0,18% |
| Grupa Polsat | 0,89% | 1,07% | 0,18% |
| kanały oddzielnie | |||
| TVN 24 | 2,31% | 2,46% | 0,15% |
| TVP Info | 1,32% | 0,99% | -0,33% |
| Polsat News | 0,73% | 0,91% | 0,18% |
| TVP Regionalna | 0,51% | - | |
| TVN 24 BiŚ (wcześniej TVN CNBC) | 0,04% | 0,25% | 0,21% |
| Superstacja | 0,08% | 0,09% | 0,01% |
| Polsat Biznes | 0,08% | 0,07% | -0,01% |
Dane: Nielsen Audience Measurement.
(RUT, 09.06.2014)










