Serwis Pb.pl zmierza w stronę paywalla
Taki komunikat ukaże się użytkownikom po przeczytaniu 20 tekstów na Pb.pl
Korzystanie z serwisu Pb.pl (Bonnier Business Polska), który dotychczas był otwarty dla wszystkich użytkowników, od dziś wymagać będzie rejestracji.
Internauci, którzy przekroczą limit 20 przeczytanych tekstów w miesiącu, będą musieli zarejestrować się w serwisie Pb.pl, by móc uzyskać dostęp do jego kolejnych treści.
- Nasz użytkownik jest do nas przywiązany dużo mocniej niż do konkurencyjnych portali. Cała nasza strategia opiera więc się na jakości treści i czytelnika. Dlatego wierzymy, że rejestracja nie będzie dla użytkowników przeszkodą – mówi naczelny Pb.pl Przemysław Barankiewicz. Dodaje, że wprowadzany model jest zbliżony do tego, który zastosował "Financial Times" - zarejestrowani użytkownicy mają dostęp do znaczącej części treści serwisów wydawcy.
Rejestracja i korzystanie z konta na Pb.pl jest bezpłatne, ale w przyszłości ma się to zmienić. - Na razie nie chcemy pobierać opłat. Przez rejestrację chcemy lepiej poznać zachowania użytkowników, serwować im lepiej dopasowane treści, lepiej targetowaną reklamę, a docelowo skłonić czytelników do kupowania – mówi Barankiewicz.
Dostęp do Pulsbiznesu.pb.pl, czyli serwisu premium, który zawiera zagregowane najbardziej ekskluzywne treści, jest już płatny i dostępny dla prenumeratorów dziennika.
W marcu br. serwisy Grupy Pb.pl odwiedziło 434 tys. realnych użytkowników, którzy wygenerowali 7,7 mln odsłon strony (dane: Megapanel PBI/Gemius).
(MAL, 05.06.2014)










