Dział: PRASA

Dodano: Czerwiec 03, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Avanteen" - czyli pomysł Agory na zdobycie nastolatków

Okładka pierwszego numeru "Avanteen"

"Avanteen" to nowy kwartalnik shoppingowo-modowy Agory SA skierowany do młodzieży. Od wyników sprzedaży pierwszego numeru zależeć będzie, czy powstaną kolejne.

Grupą docelową "Avanteen" (od dziś na rynku) jest młodzież między 11. a 19. rokiem życia. Magazyn w przeciwieństwie do shoppingowego "Avanti" (Agora adresuje ten tytuł do kobiet) kierowany jest zarówno do dziewcząt, jak i chłopców. W piśmie nie ma dużych tekstów. Jest w nim prezentowana moda, gadżety technologiczne i kosmetyki. Przy materiałach umieszczono odesłania do treści przygotowanych w technologii rozszerzonej rzeczywistości (za pomocą aplikacji mobilnej Agory - Viuu). Na łamach pisma są gwiazdy młodego pokolenia - Honorata "Honey" Skarbek i Dawid Kwiatkowski. Magazyn nawiązał współpracę redakcyjną ze stacją 4fun.tv, czego efektem jest sekcja współtworzona przez prezenterkę programu "Hot Weekend" Jagnę Błażejewską, w której pokazuje ona, jak przerabiać ubrania.
Przed wprowadzeniem tytułu na rynek Agora przeprowadziła badania jakościowe. Wydawca wybrał nietypowy termin na start nowego tytułu. - Startujemy w czerwcu, gdyż zakładamy, że będzie nam sprzyjać czas przygotowań do wakacji i letnie miesiące, kiedy młodzież ma więcej czasu dla siebie i na rozwijanie swoich zainteresowań oraz szukanie inspiracji – tłumaczy Urszula Szwed-Strych, PR manager czasopism i prasy bezpłatnej Agory.
Redaktor naczelną jest Magdalena Kacalak, która pełni również funkcję sekretarza redakcji w "Avanti". Kwartalnik tworzy redakcja "Avanti" i współpracownicy. Wydawcą  jest Agnieszka Rożewska, która jest również wydawcą "Wysokich Obcasów Extra".
Makietę kwartalnika przygotowała kierownik artystyczna "Avanti" Anna Przygodzka.
Ceny reklam w piśmie wahają się od 12 tys. zł netto (jedna czwarta strony) do 41 tys. tys. zł netto (czwarta okładka). Agora nie podaje, ile kosztowało ją uruchomienie tytułu. Od wyników sprzedaży pierwszego numeru zależeć będzie, czy w tym roku ukażą się kolejne wydania.
Pierwszy numer ma 100 stron (format 175 x 230 mm, papier 65 g), kosztuje 2,99 zł (wersja z żelem pod prysznic - 4,99 zł). Łączny nakład to 100 tys. egz.
Start pisma wspiera kampania w mediach Agory, Radiu Zet, 4fun.TV i w Internecie. Za kreację, planowanie i zakup mediów odpowiada wydawca.

Od lewej: Michael Ringier, Dominik Libicki, Jerzy Baczyński i Mathias Döpfner (fot. Szymon Jankowski)
Honorata "Honey" Skarbek i Dawid Kwiatkowski mają przyciągać do pisma nastolatków
Debatę prowadził Bogusław Chrabota (fot. Szymon Jankowski)

(MAL, 03.06.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.