Agencja współpracująca z Katarzyną Dowbor zajmie się public relations PTK Centertel
03.02.2006, 11:18
Agencja reklamowa Victoria Promotion wygrała przetarg na obsługę public relations PTK Centertel. W przedstawieniu oferty agencji uczestniczyła prezenterka TVP 2 Katarzyna Dowbor.
PTK Centertel nie zdradza, które agencje brały udział w przetargu. Do tej pory firma współpracowała z First PR. Victoria Promotion będzie odpowiedzialna za działania public relations PTK Centertel prowadzone na zewnątrz. Jest to agencja reklamowa, która ma dział specjalizujący się w PR. – Wygrana firma przedstawiła nam najlepszą ofertę pod względem kosztowym i merytorycznym – mówi Marcin Gruszka z biura prasowego PTK Centertel. Zapewnia, że udział Katarzyny Dowbor w prezentacji oferty agencji nie miał żadnego znaczenia. – Nie korzystaliśmy z wizerunku Katarzyny Dowbor jako prezenterki TVP 2. Była ona odpowiedzialna tylko za jeden punkt prezentacji dotyczący szkoleń mediowych, czyli przygotowania pracowników PTK Centertel do wystąpień publicznych – mówi Piotr Seidler, dyrektor działu obsługi klienta Victoria Promotion. Twierdzi, że agencja współpracuje z Dowbor na stałe. – Gdy zajdzie taka potrzeba, to ona będzie przygotowywać szefów PTK Centertel do wystąpień publicznych – dodaje Seidler. Katarzyna Dowbor nie widzi nic niewłaściwego w swojej współpracy z agencją. - Od dawna uczę pracowników różnych firm, jak występować publicznie. Tłumaczę, jak trzymać mikrofon, na czym polega mowa ciała itp. Mogę przeszkolić w tym zakresie każdego, kto mnie o to poprosi. Robię to, na czym się znam. W ten sposób dorabiam – tłumaczy prezenterka. I zapewnia, że w żaden sposób nie łamie zasad etycznych obowiązujących w TVP. - Nie reklamuję przecież żadnego produktu ani nie pracuję dla konkurencji – przekonuje. To wyjaśnienie zadowala dyrektor TVP 2 Ninę Terentiew. - Uczenie zachowań medialnych pracowników jakiejkolwiek firmy nie jest niczym nagannym – twierdzi. Natomiast prezes Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich Krystyna Mokrosińska uważa, że postępowanie Dowbor budzi wątpliwości. Zwraca uwagę, że punkt 13 zasad etyki dziennikarskiej w TVP mówi, iż prezenterzy, reporterzy i publicyści publicznej telewizji nie powinni ”podejmować pracy podważającej dziennikarską niezależność, np. w biurach prasowych, w reklamie i w firmach public relations”. - Moim zdaniem można mówić o naruszeniu tego przepisu – uważa Mokrosińska.(MAZ, ASA, 03.02.2006)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










