Prezes Springera krytykuje Komisję Europejską za podejście do Google
Mathias Döpfner, prezes koncernu medialnego Axel Springer, wypowiadając się na konferencji branżowej, zarzucił Komisji Europejskiej, że nie podejmuje kroków zmierzających do ochrony branży medialnej przed ”monopolistycznymi praktykami” koncernu Google.
Propozycję ugody z Google zaprezentowaną niedawno przez unijnego komisarza ds. konkurencji Joaquína Almunię szef Springera określił "oficjalnie usankcjonowanym przez przepisy UE wprowadzeniem modelu biznesowego, który w mniej szacownych kręgach nazywa się haraczem".
Odniósł się w ten sposób do propozycji zakładającej, że koncern Google będzie promował nie tylko własne usługi, ale też konkurencyjnych firm (odpłatnie), a prezentacja wyników wyszukiwania będzie podobna. Zaproponowane rozwiązanie przewiduje m.in., że linki sponsorowane miałyby pojawiać się nad wynikami wyszukiwania w specjalnej ramce przedzielonej na pół - z lewej strony byłyby wyświetlane oferty związane z koncernem Google, a z prawej – konkurentów (za możliwość promocji trzeba byłoby płacić na zasadzie licytacji).
Ostateczna decyzja w sprawie toczącego się od 2010 roku postępowania KE w sprawie praktyk monopolistycznych Google ma zapaść po wakacjach.
(LL, 28.05.2014)










