Za reklamę przy finale mundialu trzeba zapłacić ponad 200 tys. zł
Biuro reklamy Telewizji Polskiej rozpoczęło sprzedaż czasu głównych anten na czerwiec. Średnia cena jest o 14 proc. wyższa niż w czerwcu ub.r. (bez uwzględnienia rabatów). Jak wyjaśnia rzecznik prasowy TVP Jacek Rakowiecki, wzrost to efekt mundialu.
Jeśli wyłączyć bloki reklamowe przy transmisjach piłkarskich Mistrzostw Świata w Brazylii, średnia cena w czerwcu br. jest o 5 proc. niższa niż w analogicznych pasmach rok temu. Spoty przy mundialowych transmisjach (TVP ma na mecze wyłączność) biuro reklamy TVP zaczęło sprzedawać w marcu br. Jak się dowiedzieliśmy, do tej pory sprzedano (z cennika) prawie tyle samo czasu reklamowego, ile przy poprzednim mundialu rozgrywanym w RPA w 2010 roku. Przy wybranych meczach można jeszcze zabukować spoty. Ponadto na wtorek 27 maja biuro reklamy zaplanowało licytację pozycji w blokach reklamowych przy meczach półfinałowych, spotkaniu o trzecie miejsce i finale.
Mistrzostwa w Brazylii odbędą się od 12 czerwca do 13 lipca br. i to na lipiec przypadają najdroższe reklamy przy tej imprezie. Za 30-sekundowy spot przed drugą połową meczu finałowego, który w niedzielę 13 lipca o godz. 21 wyemituje TVP 1, trzeba zapłacić nawet 202,6 tys. zł (wszystkie ceny bez rabatów). Z kolei w TVP 2 najwyżej wycenioną pozycją jest półfinałowy mecz zaplanowany na wtorek 8 lipca o godz. 22 – spoty przed jego drugą połową kosztują 162,1 tys. zł.
Z reklam poza mundialem najdroższy w czerwcu br. jest serial „M jak miłość” w Dwójce, przy którym spot kosztuje do 78,3 tys. zł (rok temu w czerwcu nie było już premierowych odcinków).
(RUT, 19.05.2014)










