Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 19, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

KRRiT szuka firmy do monitoringu mediów publicznych

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji szuka zewnętrznej firmy, która zbada dla niej zawartość programów mediów publicznych pod kątem realizacji zadań ustawowych, określających misję mediów publicznych. Jak podają jej przedstawiciele, musi tak zrobić, bo ma za mało pracowników.

Wybrana przez KRRiT firma zajmie się kontrolą - poprzez monitoring - programów nadawanych przez publiczne media. Kontrola obejmie TVP 1, TVP 2, 16 oddziałów regionalnych TVP, TVP Info, TVP Historia, TVP Kultura, TVP Rozrywka, TVP Polonia, cztery ogólnopolskie programy Polskiego Radia oraz 17 regionalnych rozgłośni radia publicznego. Oceniana będzie zawartość oferty programowej pod kątem realizacji zadań nadawców publicznych, w tym opis zawartości programowej, struktura gatunkowa nadawanych programów. Oceniona zostanie również realizacja planów programowych na 2014 rok.
KRRiT wymaga, by w pracach nad oceną programów mediów publicznych uczestniczyli eksperci reprezentujący różne dziedziny (socjologia, kulturoznawstwo, polonistyka, komunikacja społeczna, publicystyka itp.) zajmujący się problematyką mediów elektronicznych, w szczególności badaniem i analizą treści. Badanie będzie realizowane przez sześć miesięcy: od czerwca do sierpnia br. i od września do listopada br.
KRRiT regularnie monitoruje programy nadawców publicznych. Zajmuje się tym m.in. departament monitoringu. Jak przekazała Izabela Wojciechowska z zespołu rzecznika prasowego Krajowej Rady, w tym roku dodatkowo, w związku z kalendarzem wyborczym (wybory do Parlamentu Europejskiego oraz wybory samorządowe), do zadań KRRiT należy także monitoring pod kątem sposobu i przebiegu kampanii programów telewizyjnych zarówno nadawców publicznych, jak i koncesjonowanych. - Zaplanowany został również monitoring kampanii samorządowej. Korzystanie z usług zewnętrznych w zakresie monitoringu programów jest koniecznością spowodowaną niewystarczającą liczbą pracowników - mówi Wojciechowska.
Dokładna kwota przeznaczona na ten cel zostanie podana po rozstrzygnięciu przetargu. - Realizacja zadań dotyczących kontrolowania programów nadawców publicznych przez departament mediów publicznych przebiega podobnie jak w latach poprzednich. Chcąc realizować wszystkie zadania, które powinien realizować departament, część monitoringu wykonywali jego pracownicy, a część firmy zewnętrzne - dodaje Wojciechowska.

(BG, 19.05.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.