Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju w ekspresowym tempie wybierze dom mediowy
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju rozpoczęło postępowanie na zakup radia i telewizji do kampanii, która ma ruszyć 2 czerwca br. Wybrany dom mediowy będzie musiał kupić czas reklamowy w prime time zaledwie w ciągu kilku dni, co praktycznie jest niemożliwe.
Postępowanie prowadzone jest w formie tzw. rozeznania rynku. Dotyczy kampanii społecznej Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego pod hasłem "Zwolnij" (Rada realizowała już te działania jesienią ub.r., media do niej wówczas kupował Zenith Optimedia Group). Jej celem jest promowanie bezpiecznego zachowania wśród uczestników ruchu drogowego. Obejmować będzie radio i telewizję. Ma trwać od 2 czerwca br. do 16 listopada br. Jej budżet wynosi 12 mln zł, z czego 80 proc. zostanie przeznaczone na działania w telewizji.
Kampania ma być realizowana przede wszystkim w radiach i telewizjach ogólnopolskich (resort dopuszcza emisję reklam też w kanałach tematycznych) poprzez rotacyjną emisję trzech wersji spotów. Głównie w czterech stacjach ogólnopolskich - TVP 1, TVP 2, TVN i Polsacie. Minimum 40 proc. GRP w telewizjach ogólnopolskich powinna, zgodnie z wymogami resortu, zostać zrealizowana w prime time (między godz. 18 a 22). Ministerstwo oczekuje też, że czas antenowy w tych telewizjach zostanie zakupiony w pasmach informacyjnych o najwyższej oglądalności. Wymaga również, żeby wybrany dom mediowy zapewnił wysoką oglądalność spotu m.in. w dniu startu kampanii, czyli 2 czerwca br., w pierwszych dwóch tygodniach jej trwania oraz podczas Światowego Dnia Pamięci o Ofiarach Wypadków Drogowych, czyli 16 listopada br.
Termin składania ofert mija 22 maja br., a kampania ma ruszyć już 2 czerwca br. To ekspresowe tempo. Dlaczego tak szybkie, przedstawiciele Ministerstwa do czasu zamknięcia tego wydania "Presserwisu" nam nie odpowiedzieli. Bardzo mało prawdopodobny jest zakup czasu reklamowego w stacjach telewizyjnych, zwłaszcza w prime time - czego oczekuje resort - na kilka dni przed startem kampanii. Domy mediowe czas reklamowy w stacjach tv na czerwiec rezerwowały dla swoich klientów w pierwszych dniach maja, bo taka jest zwykle procedura.
(BG, 19.05.2014)










