Spotify Medium Roku w konkursie Innovation Media Trendy
Grand Prix w konkursie Innovation Media Trendy nagrodzono kampanie: Mocno Pomocni Agenci PZU" i "Bardzo Dobre Maniery". Medium Roku został serwis Spotify, a Człowiekiem Roku jest Grzegorz Molewski, pomysłodawca kanału Kino Polska.
"Mocno Pomocni Agenci PZU" to kampania autorstwa VML Poland i Starcom MediaVest. Aleksander Kutela, prezes HBO i przewodniczący jury konkursu Innovation Media Trendy, podczas wczorajszej gali uzasadniał, że projekt dla PZU był "jednym z najbardziej zauważalnych, innowacyjnych i ciekawych, jakie zostały zrealizowane w ub.r.". Jury doceniło, że kampania zaangażowała w zabawę setki tysięcy ludzi, którzy mogli sprawdzić, jak dobrzy są agenci PZU.
Drugie Grand Prix trafiło w ręce agencji Cheil Poland za kampanię "Bardzo Dobre Maniery", zrealizowaną dla Polskiego Czerwonego Krzyża w ramach programu "Godne Dzieciństwo". Projekt nagrodzono za innowację kulturową. Polega on na stworzeniu nowego dobrego obyczaju w restauracjach - zostawiania przez klientów datków na zakup posiłków dla niedożywionych dzieci.
W tegorocznym konkursie Innovation Media Trendy przyznano 11 nagród, 25 wyróżnień i 14 nominacji. Najczęściej nagradzane były: Starcom MediaVest Group (dwie nagrody, sześć wyróżnień, trzy nominacje), VML Poland (dwie nagrody i trzy wyróżnienia), Havas Worldwide Warsaw (dwie nagrody, jedno wyróżnienie), MediaCom Warszawa (jedna nagroda, cztery wyróżnienia). Na czele rankingu, w którym punktowano nagrody, wyróżnienia i nominacje, znalazły się: VML Poland, Starcom Media Vest Group i AMS.
W konkursie przyznano też nagrody specjalne. Medium Roku został serwis muzyczny Spotify: "za to, że po roku działalności na polskim rynku może się już pochwalić dziesiątkami milionów przesłuchanych godzin muzyki, a także milionami stworzonych przez Polaków playlist".
Człowiekiem Roku został Grzegorz Molewski. To pomysłodawca m.in. kanału Kino Polska. Został nagrodzony za swoją najnowszą inicjatywę "Kino za Rogiem" skierowaną do mieszkańców małych miast i wsi, polegającą na tworzeniu niedrogich w utrzymaniu małych sal kinowych, które można uruchomić w kawiarni, szkole, remizie.
Za Wydarzenie Roku uznano cyfryzację telewizji naziemnej, dzięki której Polacy mają dostęp do „telewizji jutra”. Nagrodę odebrali przedstawiciele Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji, Urzędu Komunikacji Elektronicznej i Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.
W konkursie Young Media Lions (dla profesjonalistów w planowaniu komunikacji marketingowej mających mniej niż 29 lat) nagrodę główną – wyjazd na Festiwal Cannes Lions, zdobył team z agencji mediowej Starlink: Łukasz Malinowski i Łukasz Kowalczyk. Wyróżnienia otrzymali: Joanna Szwilling i Daniel Przygoda z K2 Media oraz Aleksandra Dębińska i Aleksandra Pastwa z Mindshare.
Konkurs Innovation Media Trendy organizuje Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR - w poprzednich latach konkurs nazywał się Media Trendy. W tym roku był organizowany pod hasłem: „Zmieniaj schematy, łam reguły, wyznaczaj kierunki, zmieniaj reguły, łam schematy, twórz trendy”.
(DR, 07.05.2014)










